Értelmes megoldás az, ha a körforgalom előtti két sávból egybe szűkülő behajtó előtt elfoglalják a belső sávot?
Nem tudom,érthető volt-e a kérdésem.Arról van szó,hogy rendszeresen találkozok a körforgó előtt jellemzően kamionosokkal,akik,ha nagy a sor,átmennek a belső sávba és úgy haladnak a külső sorral.
Én ezzel semmiben nem értek egyet.Emellett úgy gondolom,hogy csak magának segít ezzel és megáll az eszem,amikor még hálálkodnak is neki.
Ott van a két sáv.Az azért van,hogy használják.A két sáv előnye az,hogy adott kocsik számának hosszát le is felezi,ezzel közelebb kerülve mindenki a körforgóhoz,ergo tovább jutva.Én rendszeresen a belső sávot használom.
Meg ott van az is,hogyha a kamion nem állja el az utat,akkor jónéhányan beérnének a körforgóba,ezzel nem növelnék a sort.Tehát azzal,hogy bepofátlankodok mások elé,nem tartom fel azt,aki még oda sem ért.
Szerintetek?(Mindenre fel vagyok készülve,jöhet hideg-meleg):)
Hát én 3x elolvastam, de még mindig nem értem, miről beszélsz, pedig nagyon sokat vezetek! :D
Ha jól rakom össze, akkor a körforgalom előtt lévő 2 sáv 1re szűkül, gondolom a belső sávra. (?)
És az a gond, hogy a kamion bemegy már idő előtt a belső sávba? Na, de, hogy segít ezzel a külső sávnak? Maga elé engedi őket? Vagy csak mivel hosszú 1 kamion, ezért 3 kocsival előrébb vannak?
Meg azt írod, hogy ha a kamion nem állná el az utat... Most akkor ő nem halad? Megáll a belső sávban?
Én egyébként baromi türelmes sofőr vagyok, bár nem szeretem, ha kamionok mennek előttem, de azért nem bosszankodom ezen.
Bocsi, de tényleg nem értem...
Ezt én sem teljesen értem, de mindegy... :)
Szerintem arról lehet szó, hogymivel a kamion a belsőben halad, a külsőről a kamion hossza miatt nem tudnak átsorolni a belsőre. Jól értem?
Igazából teljsen mindegy melyik sávban halad az a szerencsétlen kamionos, valamelyik sávból egy kamionnyi helyet ígyis úgyis elfoglal akár a belsőben megy, akár a külsőben :)
Szerintem pedig azért sorol át jóval a külső sáv megszűnése előtt, mert akkor még könnyebb. Egyrészt nagyobb a hely, másrészt akkor csak sávot kell váltania, és nem egy megszűnő sávból átkereckedni... A megszűnő sávból sokan nem engedik át a másikat, pláne ha az egy batár nagy kamion. Egy sima átsorolást ugyanakkor sokan jobban tűrnek.
Szerintem ezért
Sejtettem.Úgy látszik,ez helyi jellegzetesség:D
A terep:
Egy párhuzamos közlekedésre alkalmas úttestről beszélünk,ahol két-két sáv van.A mi két sávunkból a belső megszűnik,egy sávban folytatódik,majd egy körforgalomba torkollik.
Ezt már nem lehet nem érteni:D
A helyzet az,hogy a csúcsforgalmak idején hosszú-hosszú dugó alakul ki a KÜLSŐ SÁVBAN.-A legtöbben beállnak a sorba,mint a boltban.
A kamionos is araszol a KÜLSŐ SÁVBAN,miközben néhányan elhúznak mellette a belsőben,majd a szűkülésnél bekéreckednek mások elé.
Ezt a kamionos megunja,átsorol a BELSŐ SÁVBA,nem előz meg senkit,hanem araszol ugyan abban a sorrendben.Csak a belső sávban.
Ezt azért teszi,hogy őt már ne tudja megelőzni senki,így már csak a korábban előtte lévőket kell megvárnia.Cserébe,hálából,a szűkülésnél az eredetileg mögötte haladó visszaengedi a kamiont a helyére.
Erről van szó.
Azt hittem,szerte az országban bevett szokás ez,de úgy látom.csak mifelénk történik ilyen.
Egyébként ez Fehérváron a 8-as fűt Új-Csóri szakaszánál és az elkerülő két végpontjánál fordul elő.
Ez érdekes.
Amúgy minek kell kétsávos utakat építeni, ha nem lehet használni, mert a többieket érzékenyen érinti, hogy más ott halad, amíg tud?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!