Javíttassam vagy adjam el? Hogy járok jobban?
Tulajdonom egy 17 éves benzines Volkswagen. 300 ezer km van benne, a karosszérián 3 elemen 1-1 körömnyi helyen rozsdásodik. A váltója hidegen kicsit nehezen veszi a sebességet, a kuplung már fent fog. Az autó egyébként szép, nincs lerúgva. Viszont a motor eszi (zabálja) az olajat, 1000km autópályán fél litert is akár. Ha városban, vidéken hajtok, nyilván kevesebb, akkor alig észrevehető a fogyás.
Kérdés:
Szedessem szét (20 ezerért), hogy lássuk a szelepszár szimering vagy a dugattyú/gyűrű a rossz e?
Ha utóbbi a probléma, akkor megcsináltassam e, vagy vegyek új motort bele?
Hagyjam a fenébe, és töltögessek utána olajat?
esetleg ugorjak ki az egészből, adjam el mihamarabb nyomott áron (mert ugye eszi az olajat)?
lehet abban 500e Km is.na mindegy,hát ez anyagi helyzet függvénye.a legegyszerűbb lenne ha tudnál venni sokkal újabbat.mérlegelni kell hogy mennyi pénzed van,mennyit keresel,létfontosságú-e az autó.ami pénzt ráköltesz erre az autóra azt nem már fogod visszakapni eladáskor.
új motort nem kapsz bele hanem egy hasonlóan elhasználtat,ez sem a legjobb megoldás.én rászánnám azt a 20-ast és levetetném a hengerfejet,egy gyűrűcsere+szelepek cseréje nem nagy összeg és lehet hogy többé nem is kell hozzányúlni már.
1. Válaszoló: Miből gondolod hogy csak bontó venné meg? 17 év az nem sok (szerintem), persze ez pénztárca függő hogy ki mit engedhet meg magának. Sajnos ebben a világban nem mindenki engedheti meg hogy max 10-11 éves autója legyen.
Kérdező: Ahogy írták anyagi helyzettől függő, de nem kell rögtön szétszedni. Ahogy írták egy kompresszió vizsgálat is sokat elmondhat az autóról. Amúgy milyen típusról beszélünk? Benzin vagy Diesel? Az hogy 17 éves VW nem sok infó. Az hogy a karosszérián kevés helyen van rozsda az elég jó a többihez képest. Új motort szerintem ehez már nem fogsz kapni max bontottat, de azt meg ki garantálja hogy az elöző tulaja nem rúgta szét és azért adta le.
A hengerfej felújítás általában 40-45ezerből megvan amit szakember végez el. Plusz még akkor a tömítések (szívó-kipufogósor hengerfej, szelepfedél), na meg a munkadíj(ha nem magad csinálod). Ez akkor jó ha tényleg csak szimering problémája van. Esetleg érdemes mindjárt kicserélni a Vezérműtengely, főtengely(szíjtárcsa felöli oldali) szimeringeket is mivel ezek nem nagy tételek. Amúgy ha szelepszár szimering hibás akkor indításkor kékes füst jön ki a kipufogóból.
4.-es vagyok
Persze hamár lent van a hengerfej és szánsz rá még egy kis pénzt akkor a gyűrűket is érdemes kicseréltetni/kicserélni. A húzósabb mint olvashatod a hengerfej teljes felújítása. De szerintem ha ismerősöd a szerelő, és kapsz egy kis kedvezményt akkor szerintem megvan olyan 80 max 100ezerből az egész. Persze az alkatrész áraktól függ ami meg a típus és motor függő.
De ha ezt megcsináltatod és továbbra is vigyázol rá meg persze megcsináltatod később a kuplungot akkor valószinüleg újra elvisz 300ezer km-t különösebb probléma nélkül:) Ez az én véleményem :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!