Autóban akksi csere járó motornál?
Az autóban a szerelő úgy cserélte az akksit hogy járó motornál levette a sarukat kivette az akksit majd be az újat.
Az autó indít rendesen semmi baja de én azt olvastam járó motornál nem egészséges levenni a sarukat nemhogy akksit cserélni.
Lehet ennek valami következménye később??
Teljesen hétköznapi.
Nem egyszer csináltam már.
Autószerelő és autótulajdonos is vagyok. ;)
Azért cserélte járó motornál, mert félt hogy nem tudod a rádiód kódját, aztán nyekeregtél volna neki...
:D
Egyébként ha már olvasol, akkor olvasd végig a cikkeket, vagy rendes írásokat olvass. Azért nem egészséges levenni az akku sarut járó motornál, mert "megfuthat" a generátor és akkor kinyírhat pár dolgot. Persze ehhez pörgetni is kell a motort, alapjáraton kicsi az esély rá. Ha minden működik, akkor nem történt semmi.
Igen nekem is a rádió kódját mondta de mondtam neki hogy nem gyári így attól ne fosson. De mégis úgy csinálta.
Akkor nem lesz gond belőle?
Nekem is mondott ilyet a szerelő srác, és mondta hogy hiába van egy listám a kódokról meg minden papír is hiába van meg ha esetleg a lenullázott dolgokat, rádió, riasztó, egyéb elektromos szir sz@rok attól lenullázódhat teljesen a számítógép amint nem kap áramot és mondta hogy elég macerás lenne így is mindent visszaállítani, persze csinálhatta volna úgy is hogy leállítja de akkor csak időt pocsékol vele ő is, én is mire mindent helyre rak elektromos téren.
De mondta hogy otthon maszekba ilyet azért ne csináljak, mert a leszedett sarukhoz ha véletlen hozzáérek könnyen megcsaphat, ő is védő gumikesztyűvel csinálta ezt meg rutinosabb is persze.
Igazi ócska kókler az ilyen. De ha kisütötte volna a diódahidat a generátorban (amire reális esély van ilyen esetben) akkor csak rángatta volna a vállát és tagadta volna, hogy ő cseszte el...
Járó motornál ugyanis az akkumulátor egyszerű fogyasztóként viselkedik. Ha ezt eltávolítják üzem közben akkor egy rövid időre a feszültség a normális 14V-ról 20 fölé is ugorhat, ez pedig gyakorlatilag bármilyen elektromos alkatrészt tönkretehet pillanatok alatt is, de leginkább a diódahídnak szokott odabaxni. Ha nem is tette rögtön tönkre, nem tett jót neki...
A rádiókód és egyéb nyalánkságok ellen szinte minden új autóban van csatlakozási pont, ahol feszt lehet adni az autónak, amíg cseréled az aksit.
Amúgy igen, lehet később is ebből gondod, ha a következő pár ezer km-en elmegy a töltésed a bekrepált generátor miatt, esetleg az új akkumulátor megdöglik a fesszabályzó hibája miatt vagy bármi egyéb elektromos alkatrész összexarja magát akkor tudhatod, hogy mi okozta.
Minden újabb generátorban bele van építve a feszszabalyzo úgyhogy szerintem semmi nem történhetett.
Amúgy egy Fiat Grande Punto 1.4 benzin 8V rol van szó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!