Tippek az első vezetésre?
A motor hangjából lehet következtetni arra, hogy váltani kell, majd hozzászokik a füled idővel, és persze ha nézed a fordulatszámot, abból is.
Nem adnék tanácsot, van elég időd ott megtanulni mindent. Akinek a szülei jól és sokat vezetnek, ott általában a gyerek is beszívja a tudatalattijába és könnyen megy a vezetés.
Próbáld magad elengedni,és lebegjen a cél a szemed előtt,hogy miért szeretnéd letenni a vizsgát.
Nekem az oktató nem sokat segített,még a múszerfalat sem ismertem,mert nem mutatott semmit a kocsin. Mikor vizsgáztam nem sokat tudtam,nekem utána sikerült ráérezni a vezetésre,tapasztalattal,és hogy mindig ismerős tapasztalt jó sofőr ült mellettem.
De nekem a családban senkinek nincs jogsija,úgymond mindenki hülye,csak én vagyok ilyen akaratos,hogy ki akarok tűnni,és küzdeni. Hajrá! Még sok tanulnivalód van.
Egyébként az elején én csak bemagoltam a könyvet,és tanulni csak most kezdem igazán,mikor egyedül is kell lennem a forgalomban. :)
Saját tapasztalatom mondatja még velem, hogy a sikeres vizsga után, az embernek még nagyon sokat kell vezetni ahhoz, hogy meglegyen a rutin, hogy fel tudja mérni a veszélyes helyzeteket és hogy helyesen reagáljon.
Utána egy évig még jó, ha van melletted felügyelet,mikor vezetsz. És persze, kell hogy odaengedjenek a kormányhoz, mert csak úgy lesz meg a rutin. Nekem nagy volt az arcom, mígnem meghúztam egy autót és landoltam az árokban, jó leckék voltak, talán valami súlyosabbat előztek meg ezek az események, amit így elkerülhettem, hogy visszavettem az arcomból. Félre ne értsd a boltba nem nagy kunszt elvezetni, akkor kell, hogy eszednél legyél mikor 100 felett mész.
Autósulival én nem mentem se autópályán, se esőbe, se hóba, se éjszaka, se fővárosban, ahogy más se, így ezeket még mind később kell megtanulni.
Éjszakai vezetésnél pl tudni kell, hogy mindenki rosszul lát, nem csak te, ott a fontos, hogy a felfestéseket kell nézni, ahhoz igazodva kell kormányozni és nem pedig a szembejövő autó lámpáiba nézni.
A gyalogosokra mindig figyelni kell, ha nem akarsz bűntudatot és börtönt.
Én a helyedben kérdezgetnék olyanokat az oktatótól, hogy csúszós úton mire kell figyelni, vagy ha nagyon esik az eső, stb, ezeket nem biztos hogy magától elmondaná, mégis hasznos dolgok. De ezt már a vége felé, ha már megy az alap.
Felejtsd el ezeket a dolgokat, hogy mekkora fordulaton "kell" váltani (melyik sebességben "kell" kanyarodni).
Egyrészt bele fogsz zavarodni, hogy három dolgot kellene egyszerre csinálnod, mert pont akkor van ott az a fordulat amikor kanyarodsz, indexelsz stb. Ráadásul a forgalmi viszonyoktól, út vonalvezetésétől, környezeti tényezőktől, időjárástól és a vezető habitusától, gyakorlatától stb függ.
Az oktató szépen el fog magyarázni mindent és rá fogsz érezni
Ne igyál alkoholt előtte :D
Az oktató mindent elmond, felesleges tippeket írni. Ő azért van hogy megtanítson, nem gáz ha nem tudsz elindulni először.
Az előttem szólókhoz hasonlóan úgy gondolom, ha jó oktatót fogsz ki, akkor mindent el fog magyarázni. Hallgass rá, kérdezd meg, amit nem értesz.
A Diesel Renault Clio-ról viszont jó véleményem van. Magam is ültem ilyenben tanuló-koromban. Könnyű kezelni, ideális tanuló autó. Hamar meg lehet szokni annyira, hogy már nem az autó technikai kezelése köt le, hanem a közlekedés más fontos tudnivalóra tudsz majd figyelni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!