Hogyan újítsunk fel egy autót?
A kérdésem főleg arra vonatkozik, hogy adott egy működőképes autó, amiben a motor jó, viszont minden más elhasználódott, cserére szorul, lakatolásra, fényezésre, szóval teljeskörű felújításra, illetve kapna egy minimális tuningot is, motor turbósítást, stb... Milyen sorrendben érdemes belevágni? Tehát előbb vigyem el egy teljes lakatolásra és csak utána alkatrész cserére, meg tuningolni, illetve a fényezés is mikor ajánlott?
Köszi a segítséget!
Minimális tuning, mint pl turbósítás?:O Azért az nem éppen minimális...
De alapszabály, hogy csak kifogástalan műszaki állapotú autót tuningolunk. Szóval számold ki, hogy mennyibe lenne a hibátlan gyári állapotra visszaállítás. Aztán tegyél rá még plusz 15%ot, mert lesznek rejtett költségek.
Ha ezek után is marad pénzed akkor érdemes csak összehangolni a tuninggal. De akkor eleve úgy kell kasztnizni, hogy a módosításokhoz igazodjon (pl tornyok erősítése, nagyobb fékhez csonkállványok stb. mert nyilván azt is cserélni kell (többek között) ha jelentős a teljesítménynövelés) A cél az lenne, hogy mindent egyszer kelljen csak csinálni. Szóval ne kelljen újralakatolni, fényezni pl az új leömlő miatt.
Én elmesélhetem ha szeretnéd, az enyémnek hogy fogok nekiállni már holnaptól.
Adott egy 22 éves autó. Darabokra szedem, a futómű-motor-váltó-difi marad egyedül. Ki lesz lakatolva, már vettem 2 tábla lemezt is.
Ha ez kész, aljára alvázvédő, kívülről pedig eldolgozom a hegesztéseket. Majd gittelek, csiszolok, ha szükséges ismét gittelek. Ha ez megvan, jön az alapozó. Ezt vizesen szoktam először 400-as papírral szárazon géppel, majd vizesen 1200-as papírral kézzel.
Ha kész, kapja kívül-belül az új színt.
Állni hagyom 2 napot, had száradjon meg. Egyébként 2 réteg festék, 2 réteg lakk.
Ha 2 nap eltelt, telibe csiszolom 2000-es papírral vizesen, majd telibe polír. Először durva majd közepes, végül finom szemcséssel. Ordenáré pepecs munka, és nagyon sokáig tart, de csak az igényes munkát tudom igazi munkának nevezni.
Ha ezek készen vannak, jön a rendelgetés.
Minden kárpithoz ÚJ patent, díszlécekhez, és műanyagokhoz.
Kárpitokat bevonatom a szövetrész helyett bőrrel, a belső szőnyeget és tetőkárpitot pedig elviszem kitisztíttatni.
Üléseket bőrrel vonom be, nemszámít hogy drága, de nagyon megfiatalítja a belteret.
Mivel még úgy is szét van szedve, pont jó időpont behúzni a hifi kábeleit.
Ha ezek megvannak, belteret összerakom. Majd ülések, kárpitok, műszerfal...
Ha már szét lesz szedve a fűtőradiátort is kimosom vízkőoldóval, ne 2-3 hónap múlva kelljen ismét szétszedni.
Ha ezek megvannak, kipróbálok mindent a kocsiban, hogy működik-e, első műszerek, lámpák, visszajelzők.
Ja, a fékcserét kihagytam. 4 tárcsa, 4 szett betét.
Esetleg privátban, vagy facebookon folytathatjuk az eszmecserét, imádok erről beszélni :D
Ja, kihagytam, hogy hidrotőke sort is cserélek a kocsiban, mert kicsit szelephangja van.
Utolsó, kamrában fújod? Mert ha otthon az udvaron akkor máris oda a nagy minőség.
Egyébként, pont a futómű, motor, váltóval kellene kezdeni. Ha műszakilag szar az autó akkor nem sokra mész vele, hogy új a festés
Műszakilag figyi:
Most reggel jött meg a lengőkar szett, ki is cseréltük.
Hidrotőke ha megjön, hagyom abba a kasztnizást, és állok neki, viszont 2 hét a posta, mivel németországból jön.
Igen, kamrában fújom. Apa fényező, 21 év alatt pedig eltanultam tőle, hisz ezt látom nap mint nap. Festettem már a motorjaimat is, és dícsért, mert szerinte jó minőségű lett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!