Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az jó valamire, ha a gyári...

Lusuu kérdése:

Az jó valamire, ha a gyári kipuffogó rendszert kicserélem ilyen házi gyártású rezonátorra?

Figyelt kérdés

csak elvben érdekel a dolog, dolgozathoz kell, egy suzuki rm 85-ön módosítanám a kipufofó rendszert, csakhát pontosan meg kell határoznom, hogy mit alakítok és miért.


[link]



2015. jan. 10. 16:19
 1/6 anonim ***** válasza:

"csakhát pontosan meg kell határoznom, hogy mit alakítok és miért. "

Igen. Enélkül miért is nyúlnál hozzá?

Ha ezt kiszámoltad akkor lehet olyan építeni ami arra a célra jó.


De gyárilag is rezonátor van rajta. Az miért nem jó? Más fordulatszám tartományban akarod használni?

2015. jan. 10. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
nem, csak kell a vizsgamunkámhoz. És ott meg kell indokoljam, hogy mért cserélem ki. Graham Bell- Two stroke performance tuning c. könyve alapján egész jól meg lehet tervezni. Csak kellene egy nagyon jó magyarázat hogy miért is jó hogy kicseréljem a gyárit. Akár hang szempontjából, akár leadott erő szempontjából, vagy bármi más..
2015. jan. 10. 18:45
 3/6 anonim ***** válasza:
Azt valószínűleg csak elrontani tudod, bár az is egyfajta módosítás. A gyári mérnökök elég jól tudták hogy mit akartak csinálni és aszerint hangolták össze az egész rendszert a légszűrőtől kezdve a kipufogó végéig.
2015. jan. 10. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Erőben aligha fog tudni többet. Azt kellene tudni hogy a gyári milyen fordulatszám tartományban a legerősebb. Te pedig tervezel egy olyat ami valamivel az alatt vagy felett lesz optimális.

A hang szintén nem mérvadó, a hangtompítást úgyis a hangtompító dob végzi.


Aztán hogy azt mivel indoklod meg hogy neked miért jó a más fordulatszám azt már nem tudom.

2015. jan. 10. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Nyilván kis köbcentis motorról és motokrosszról lévén szó, sarkalatos kérdés az alacsony és közepes fordulaton leadott nyomaték (teljesítmény). Mivel a krosszban nem a végsebesség a lényeg, hanem a kigyorsítások intenzitása, így inkább a hangolást azirányba kellene végezni. De ez nem merülhet ki csak a rezó kialakításának megváltoztatásában. Lehet vele részeredményt elérni, de itt is mint szinte minden "tuningnál" rendszerben kell gondolkodni. Ha olvastad Bell könyvét akkor tudod, hogy szinte minden mindennel összefügg, ez igaz a négyüteműre is, de a kétüteműre meg még inkább.
2015. jan. 11. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! írtam nektek privát üzenetet, hogy ne legyen félreértés, melyik gondolatom kinek a válaszával kapcsolatos :))
2015. jan. 11. 09:41

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!