Mennyire káros a hidegüzem?
Kabe semennyire. A hideguzem akkor karos, ha inditas utan azonnal nagy terhelest kap a motor. Ha alacsony terhelesen jarsz vele (azaz nem padlogazon) akkor semmi baja nem lesz.
A regeneracios ciklus az nem a motort vedi, hanem (ha erre gondoltal, mert itt van némi zavar) a reszecskeszurot tisztitja ki. Az valoban igaz, hogy ha egy reszecskeszuros dizelt allandoan rovid varosi utakra hasznalsz, es nem mesz vele soha autopalyan vagy orszaguton, akkor soha nem melegedik be annyira hogy elinditsa a regeneraciot, es eltomodhet. Ezt meg szakszervizben meg tudjak oldani, ott a szervizteszterrel be tudjak kapcsolni a regeneraciot.
Ezert nem veszunk varosi uzemre reszecskeszuros dizelt.
Milyen autod van?
Az autók motorját úgy tervezték, hogy akár -40 fokban is megfelelően működjön.
Ettől függetlenül amíg el nem éri az üzemi hőfokot, a kopás mértéke nagyobb a nem megfelelő kenés miatt.
Egy jó motornál elvileg más gond nem lehet.
Lepontoztatok, de oké:
"Egy hidegindítás kábé akkora terhelést jelent a motornak, mintha Budapestről lemennénk a Balatonra, nem véletlen, hogy a mechanikai kopásainak mintegy 70 százalékát hidegen szenvedi el egy blokk az életciklusa során. Minél többet áll egy autó, annál nagyobb az indítás utáni kopás, hiszen az olaj teljesen visszafolyik a motortér aljába, és jó pár másodpercnek kell eltelnie, mire mindenhova eljut.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!