Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan csokkentheto a fogyasztas?

Hogyan csokkentheto a fogyasztas?

Figyelt kérdés
Sziasztok! Mindjg torekszek arra, hogy megfeleloen vezessek, a legkissebb fogyasztas elerese erdekeben. Van par dolog, ami viszobt nem egyertelmu a szamomra: 1. Motorfekezesnel mennyire celszeru visszavaltani, tobbszor is szabad "lepakolni" a fokozatokat? Erdemes egyaltalan akar egyszer is vissza valtani vagy a valto hasznalata nagyobb amortizaciot okoz, mint amennyi benzint sporolnek? 2. Hogy celszeru indulni lampanal illetve hogy celszeru csurogni dugoban? Jobb, ha gazt adok es hamarabb raengedem a kuplungot, vagy jobb ha csak alapjaraton engedem ra, es csurog a kocsi gazadas nelkul. Melyik jobb a kuplungnak? 3. Hogy fogyaszt kevesebbet a kocsi: ha dugoban megyek X km-t, vagy ha kerulon (kis utcakban) megyek, de 2X km-t? Koszonom szepen!

2015. jan. 6. 03:11
 1/4 anonim ***** válasza:

Kérdésedre nincs egyszerű válasz.

Ha nem váltogatsz vissza motorféknél akkor jobban jársz. Mert ha visszaváltasz fölöslegesen fékezed az autó lendületét. mert gondolj bele. 1be nehezebb tolni vagy 5 be?? El kell találni azt hogy a motort ne pörgesd fölöslegesen de túl alacsony se legyen a fordulatszám mert úgy is többet fogyaszt az erőlködéstől és a lendület hiánytól. Meg minél egyenletesebben kell haladni (lendületből) kerülni a nagy hirtelen gyorsításokat a pedálon való ugrálást meg hasonlókat.

Azt hogy a dugóban állni vagy kerülni e célszerűbb nem tudom. ez több tényezőtől függ. Mekkora a kerülő pl..

2015. jan. 6. 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 Dörmögő ***** válasza:

Tolóüzemben nem fogyaszt a kocsi. Ezt hívják ugyebár motorféknek. De ha nem váltasz vissza akkor a fordulatszámod idővel lecsökken, és ha kb 1500 alá esik a fordulat akkor már fogyaszt az autó, ami kb akkora fogyasztást jelent mintha alapjáraton ketyegne a kocsi.

Az elindulásnál meg ha diesel kocsid van akkor szerintem mehet alapjáraton, de a benzinesnél minimum egy kis gázt adni kell.

2015. jan. 6. 07:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Dugóban én be szoktam tenni 1-be, stzép lassan felengedem a kuplungot, pici gázzal ha benzines, gáz nélkül ha dízel. Aztán alapjárat had vigye az autót, gyökkettővel. Nem baj, ha előttem nő és csökken a távolság, a szép lassan való gurulás kevesebbet emészt fel, mint az állandó gyorsítgatás-fékezgetés. Ha meg valakinek nem tetszik, akkor megelőz, de ilyen ritkán fordul elő.


Váltani nem árt, a mai (vagy akár 30 évvel ezelőtti) váltóművek általában még gyakori váltogatás esetén is sokkal tovább bírják, mint általában a kocsi egyéb alkatrészei. Ritkán szokott kopásból eredő váltóhiba előfordulni, szóval nyugodtan pakolgathatod fel-le a sebességeket, nem probléma. Én pl. az üzemi féket csak akkor használom, ha motorfékkel nem tudom annyira csökkenteni az autó sebességét, amennyire szükséges. 2500-nál még így sem szokott feljebb menni a fordulatszámmérő mutatója.

Előfordult már olyan is, hogy Pestről hazafelé, 40 km-es távon szinte nem is kellett használnom az üzemi féket (a közlekedési lámpákat leszámítva). Általában idősebb autóim voltak, de még egyiknek sem volt gondom a váltójával.

2015. jan. 6. 08:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Először is pár dolog amivel nem számoltál:

-Ellenőrizd az abroncsnyomást.

-Feleslegesen ne cipelj semmit a kocsiban.

-Klímát kapcsold ki, az elektromos fogyasztókat is mellőzd ha bírod(pl, rádió, világítás)

-Ne tegyél széles abroncsot az autóra.


Motorfékezésnél visszaválthatsz, én pl ha lejtőn megyek le akkor visszaváltok és úgy megy a motorfék, hogy ne kelljen a fékpedált használni és ne is lépjem túl a megengedett sebességet.

Dugóban sokat fogyaszt az autó, főleg ha 10-el se mész és mire odaérsz a lámpához, te már pirosat kapsz.

Ha ismered a várost akkor könnyen találhatsz kerülőutat.

2015. jan. 6. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!