Hogyan csokkentheto a fogyasztas?
Kérdésedre nincs egyszerű válasz.
Ha nem váltogatsz vissza motorféknél akkor jobban jársz. Mert ha visszaváltasz fölöslegesen fékezed az autó lendületét. mert gondolj bele. 1be nehezebb tolni vagy 5 be?? El kell találni azt hogy a motort ne pörgesd fölöslegesen de túl alacsony se legyen a fordulatszám mert úgy is többet fogyaszt az erőlködéstől és a lendület hiánytól. Meg minél egyenletesebben kell haladni (lendületből) kerülni a nagy hirtelen gyorsításokat a pedálon való ugrálást meg hasonlókat.
Azt hogy a dugóban állni vagy kerülni e célszerűbb nem tudom. ez több tényezőtől függ. Mekkora a kerülő pl..
Tolóüzemben nem fogyaszt a kocsi. Ezt hívják ugyebár motorféknek. De ha nem váltasz vissza akkor a fordulatszámod idővel lecsökken, és ha kb 1500 alá esik a fordulat akkor már fogyaszt az autó, ami kb akkora fogyasztást jelent mintha alapjáraton ketyegne a kocsi.
Az elindulásnál meg ha diesel kocsid van akkor szerintem mehet alapjáraton, de a benzinesnél minimum egy kis gázt adni kell.
Dugóban én be szoktam tenni 1-be, stzép lassan felengedem a kuplungot, pici gázzal ha benzines, gáz nélkül ha dízel. Aztán alapjárat had vigye az autót, gyökkettővel. Nem baj, ha előttem nő és csökken a távolság, a szép lassan való gurulás kevesebbet emészt fel, mint az állandó gyorsítgatás-fékezgetés. Ha meg valakinek nem tetszik, akkor megelőz, de ilyen ritkán fordul elő.
Váltani nem árt, a mai (vagy akár 30 évvel ezelőtti) váltóművek általában még gyakori váltogatás esetén is sokkal tovább bírják, mint általában a kocsi egyéb alkatrészei. Ritkán szokott kopásból eredő váltóhiba előfordulni, szóval nyugodtan pakolgathatod fel-le a sebességeket, nem probléma. Én pl. az üzemi féket csak akkor használom, ha motorfékkel nem tudom annyira csökkenteni az autó sebességét, amennyire szükséges. 2500-nál még így sem szokott feljebb menni a fordulatszámmérő mutatója.
Előfordult már olyan is, hogy Pestről hazafelé, 40 km-es távon szinte nem is kellett használnom az üzemi féket (a közlekedési lámpákat leszámítva). Általában idősebb autóim voltak, de még egyiknek sem volt gondom a váltójával.
Először is pár dolog amivel nem számoltál:
-Ellenőrizd az abroncsnyomást.
-Feleslegesen ne cipelj semmit a kocsiban.
-Klímát kapcsold ki, az elektromos fogyasztókat is mellőzd ha bírod(pl, rádió, világítás)
-Ne tegyél széles abroncsot az autóra.
Motorfékezésnél visszaválthatsz, én pl ha lejtőn megyek le akkor visszaváltok és úgy megy a motorfék, hogy ne kelljen a fékpedált használni és ne is lépjem túl a megengedett sebességet.
Dugóban sokat fogyaszt az autó, főleg ha 10-el se mész és mire odaérsz a lámpához, te már pirosat kapsz.
Ha ismered a várost akkor könnyen találhatsz kerülőutat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!