Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik húz jobban egy yz450 f...

Melyik húz jobban egy yz450 f vagy egy yamaha r1?

Figyelt kérdés
lehet hülye kérdésnek hangzik de én azt hallottam hogy a 450 es versenycrossmotoroknál ugy érzi az ember hogy jobban húz mint egy gyorsasági persze nem úgy értem hogy jobban is gyorsul mert az 130 tól nem megy többet de addig minden sebességbe emeli az elejét és nekem az egyik haverom azt mondta hogy mivel a crossmotor könnyebb meg keskenyebb meg jobban emeli az elejét mint egy gyorsasági ezért úgy érzed (de valójában nem) mintha jobban kellene kapaszkodni rajta jobban gyorsulná jobban tépi a karod mert nem vagy lehasalva meg a sportrmotorokon ugye az ülésről nem tudsz lecsuszni csak a hátsóról mert ott vagy egy kis "lépcső" szintkülömbség a két ülés közt ezért megfogja a hátsód a crosson meg sima ott lecsúszhatsz simán mert a hátsó idom is követi az ülés vonalát na szóval az a kérdés hogy tényleg igaz ez hogy jobban kell kapazkodni rajta? mert én még gyorsaságival nem mentem van egy 125 ös yz-m és azon bizony fáj az alkarom ha fél óráig powerrel megyek meg haverok is mondják hogy fáj a kezük krosszozás után meg elfárad. gyorsaságisoktól ilyet nem hallottam eddig

2014. dec. 31. 00:27
 1/7 anonim válasza:

Az r1 de ez egyértelmű

amugy ültem mindkettőn és r1-em volt is

2014. dec. 31. 00:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim válasza:

A gyorsaságiknál másabb a test helyzete, ott tart az ülés is téged, előre dőlve vagy így a gravitáció is segit a kezeidnek.

A crossnál ott csak a kéz tart téged.

Ez miatt is lehet, hogy nem "érződik" annyira, de amúgy az ezres húz jobban.

2014. dec. 31. 01:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
írtam is, hogy az ezres jobban gyorsul, ezáltal jobban húz de érzésre nem tudom
2014. dec. 31. 02:51
 4/7 Dörmögő ***** válasza:
Bár érdemi válaszom nincsen, de ilyen mocskosul hosszú mondatot már rég olvastam. §:-)
2014. dec. 31. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Meg a crossnál az van, hogy 1-ben adsz neki nagy gázt, akkor úgy indul meg, hogy a gyomrod a hátadban van :D Aztán lassan elfogyik a lendület, mig az R1-nél még az indulás után jön meg az igazi erő.
2014. dec. 31. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Az R1 jobban megy, de más a karakterisztikája, mert annál 8000-es fordulatnál kezdődik az igazi menés, a yz meg már a "pincéből" is húz. No meg persze hogy jobban kell kapaszkodni egy krosszmotoron, mert azon vagy felegyenesedve ülsz, vagy rogyasztott térddel kiállsz az ülésből. A speedgépeken meg előre vagy bukva, tehát a test eleve másként kapja az erőhatásokat.
2014. dec. 31. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

az egyik sport motor a másik meg cross. Más a futómű, más a váz, más a felfüggesztés, más az aerodinamika, máshogy hagy rá a motor ereje, máshogy oszlatja el és nyeli el. Totál különbözik egy cross motorba tervezett blokk és egy sport motorba tervezett blokk, más az áttételezése, más a fogaskerek mérete és teljesen eltérő elektronikával vannak szerelve. Gyorsasági motoron jobb testhelyzetben van, egyenletesebben "oszlassz" el a motoron aerodinamikailag, kedvezőbb helyzetben vagy ahhoz hogy a nagysebbességet elérd vele és a te testhelyzetedből adódan a motor is stabilabb bizonyos mértékig. Ha megnézed egy sport motor felépítését meg egy cross motor felépítését, úgy, hogy ül rajta valaki, akkor láthatod, hogy ahhoz hogy egy cross motor emelje az elejét, jóval kisebb erő kell, mint egy sport motor esetében, mert a pilóta testhelyzete viszonylag függőleges, egy sport motoron pedig előre dőlsz, szinte fekszel a motoron és a blokk is nagyobb meg hátrébb is van a testhez képest. Más a futómű szöge és nagyobb a súly is.


Kapaszkodni jobban kell egy cross-on, mivel nem vagy olyan "kedvező" helyzetben hogy elnyeld a hirtelen rádható erőt mint egy sport gépen, ezért érzed azokat amiket a kérdésben leírtál. Te úgy érzed hogy egy cross jobban gyorsul, de a valóságban nem így van, egy sport blokk mindig erősebb és hosszabb fokozatokkal dolgozik ezért jobban gyorsul.


Pedig az Yz125 nem egy erőgép :) nekem Pegaso 125 van full crossra építve 42 lóerős blokkal de soha nem fáj a kezem, igaz én jobban szeretem a sport motort, de azért néha szeretek terepen is motorozni.

2015. jan. 11. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!