Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy autó beinditásához meilyik...

Egy autó beinditásához meilyik 2 drótot kell összeerinteni?

Figyelt kérdés

2014. dec. 28. 22:30
 1/6 anonim ***** válasza:
83%

Ez egyszerű. A motorháztető nyitó bowden, és a kézifék bowden drótjait. Az egyik ugyanis az autó elejébe, a másik pedig a hátuljába megy.

(De vigyázz, ez egy Jedi trükk, ne áruld el akárkinek. A filmekben pedig ne higgy!)

2014. dec. 28. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
A gyújtáskapcsolónál nem lehet valamit?
2014. dec. 28. 22:36
 3/6 anonim ***** válasza:

de lehet... de nem elég kettő még a trabinál sem...a zsigulimat még el tudtam indítani, de ezeknél az új szaroknál már azt sem tudni, hol mennek a drótok..

a filmekben amit látsz, az kevés, mert nem csak önindító van..


elmész egy autóvillanyszerelőhöz, az megmutatja...(egy régi vason persze)

2014. dec. 28. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Első vagyok, kifejtem bővebben: Ha kulcs nélkül akarod beindítani az autót (ami ne legyen új autó, de mondjuk vegyük a 2000 után készült autókat - azaz az elmúlt 15 év termését), mivel veszed le a kormányzárat? Immobilizert mivel iktatod ki? A computert hogy vered át? Oké, hogy pár vezetékkel áramot juttatsz az önindítóhoz, de a gyertyák mitől kapnak áramot?

Sorolhatnánk.


Mondok egy sokkal egyszerűbb módszert, de immós autónál még ez sem elég: a Ford az autóit jó ideig "drótkulcsos" rendszerrel üzemeltette (nem lapos, hanem gömbölyű volt a kulcs). Amikor az Escortom kulcsa elveszett, valamit lépnem kellett. E-bay-ről rendeltem álkulcsot: bedugod az ajtóba a kulcsot, és a műanyag szár részen lévő forgó kis részeket finoman ütközésig forgatod. Ha mind a hat egyenként felüközött, a kulcs végén lévő rögzítőt lenyomva a pozícióban lefixálta. Ezzel az így beállított kulccsal lehetett nyitni az ajtót, beindítani a motort. Olyan, mint az eredeti kulcsa, és csak 30 dolcsiba került. Aztán a szőlőbe megtaláltam a rendes kulcsát, némileg rozsdamentesítettem, és ezt az álkulcsot eltettem.

Ez bizonyára megvan a többi típusnál is, csak keresni kell. Az immo kiiktatásához még több kellhet, de igazából profi tolvajok tudnak ebben segíteni.

2014. dec. 28. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Az autó indításához áramot kell adni az üzemanyag-ellátásnak (üzemanyag-szivattyú, befecskendező), a gyújtásnak (ha van), az ECU-nak, illetve az önindító behúzótekercsének. És még valahogy ki is kell iktatni az indításgátlót.

Szerinted ez megy két dróttal?

Na, jó, igazából csak a modern autókon ilyen bonyolult a rendszer. Zsigulin potom 3 áramkört kellett valahogy +12V-ra hozni, ott is kellett zsonglőrködni a vezetékekkel rendesen. Trabantnál kicsit könnyebb volt, ott ha sikerült a gyújtáskapcsolónál helyére kötni mindent, az önindítót egy csavarhúzóval lehetett kapcsolni (ha el nem ejtette az egyszeri autótulajdonos a nagy kotorászásban).

A lényeg: felejtsd el a filmekben látott "két drótot összeérintek, oszt' megy az ótó" megoldást. Ilyen igazából soha nem volt, mert többet kell kötözgetni. Azt pedig ne várd el senkitől, hogy az utcán véletlenszerűen bepattan egy éppen nyitva lévő autóba, pont le tudja szedni egy mozdulattal a kormányoszlop alatti burkolatot (odacsavarozzák azt rendesen) és 15-20 vezetékből kapásból tudja, melyiken megy az állandó +12V, melyiket kell vele összekötni, van a zsebében svédfogó (mert ugye gyárilag nincsenek elvágva, megblankolva a vezetékek), mindent elsőre jól köt össze (pl. van gerjesztése a generátornak, ezért nem az akku élettartama vet véget az autós üldözésnek), ráadásul még kormányzár sem nehezíti a dolgát. Ilyen egyszerűen nincs.

2014. dec. 28. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
:)
2015. jan. 3. 08:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!