Melyik érdemesebb első autónak leginkább az alábbi Citroënek közül: Citroën Ami 8 vagy Citroën GS?
Hosszú távra (20+ év) tervezek vele, és fontos szempont hogy kényelmes, puha rugózású legyen, legyen mennél inkább mentes minden elektronikus kütyütől és léghűtéses legyen a motorja.
Az Ami 8 (1969-1979) mellett még szóba jöhet az Ami 6 is, de azok nagyon régiek (1961-1969) így abból nem igen lehet rendeset jó áron találni (egy ilyen kispénzű embernél valami gyári állapotúra restaurált többezer eurós példány nemigen jöhet szóba).
Az Ami 8 (602 ccm, 33 LE, 2 cyl. boxer, 6.1 l/100 km) mellett szól, hogy a 2CV mechanikájára épülő egyszerű szerkezet, tehát alkatrészt nem nehéz hozzá találni és könnyű szerelni, és a fogyasztása is jó. Hátránya a GS-hez képest kisebb mérete és teljesítménye.
GS (1015 ccm, 55 LE, 4 cyl. boxer, 9.1 l/100 km és 1220 ccm, 60 LE, 4 cyl. boxer, 9.6 l/100 km) előnye a Hidropneumatikus rugózás, az ezzel járó hatalmas biztonság (pl. menet közbeni durrdefektből csak a durranást halljuk és egy apró zöttyenést érzünk, ahelyett hogy nekirepülnénk mondjuk a szalagkorlátnak, és végszükség esetén 3 keréken is haladhat), hátránya a nehézkes alkatrészellátás és a horribilisnek mondható fogyasztás.
Szóba jöhet még a Visa Club (1978-1988) változata is (652 ccm, 34 LE, 2 cyl. boxer, 5.9 l/100 km, tulajdonképpen az Ami továbbfejlesztett motorja). Hátránya hogy állítólag a rugózása már nem az igazi, és a Bosch elektromos gyújtás, ami bármikor elromolhat - és beszerezni szintén szörnyű tortúra. Előnye az alacsony fogyasztás, és a viszonylag jó helykínálat, és újabbnak mondható.
ha ez a kérdés nem szívatás, akkor egyértelmű, hogy a GS...verhetetlen..
ja, hogy sok meló van vele? na és..viszont nemcsak, hogy baromi kényelmes, jól vezethető, de tátott szájjal mámulják...
a biztonságot jobb, ha elfelejted, olyan, amilyen...
a fogyasztást nagy büszkén kiírtad a katalógusból..és soknak találod..
ha ez számít az autó beszerzése, karbantartása mellett, akkor nem szabad autót venned...
én, ha hozzájutnék, biztos, hogy vennék egy GS-t...
álmaim autója.(ez az én bajom)
az AMI-k, és a Visa variációk felejtősek, csak buliból legfeljebb.
ezeknél nem szabad nézni olyant, mint gyújtás, meg helykínálat, ezek baromi régi autók, amikkel ma már forgalomban résztvenni, bizony nagy elszántság kell.
Egyszer kell ezeket feléleszteni, utána már megy...
nézd néha a diszkoverin Ed China-t...(is) na, ott látni gányolást rendesen...
Első autónak 20 évre? Ez vicc?
Ezek már mind hobbi autók.
#1: Dizájn alapján egyértelmű... :-)
#2: Igen a fogyasztásból katalógus adatot írtam ide, mert nem tudom biztosan, hogy az ilyen-olyan fórumokon keringő 12 liter körüli értékből mi igaz. De az már tényleg nagyon sok.
"ezek baromi régi autók, amikkel ma már forgalomban résztvenni, bizony nagy elszántság kell" - Nálunk, Szerbiában a forgalom Zastava 101-esekből, 750-esekből, Yugókból és az újabb Zastava Puntókból áll legnagyobbrészt, úgyhogy akkora különbségek azért nincsenek, korban meg lóerőben is egy környéken vannak (a Punto újabb, de az is 60 lóerős azt hiszem). Meg vannak még a BG-táblás (Belgrád) nagy fekete "terepjárók", amelyek soha nem állnak meg a piros szemafornál. Ami Break-kel egyébként vannak a mi városkánkban, akik piacoznak, úgyhogy annyira szörnyű nem lehet.
Legjobb lenne egy megvigyázott '78-'79-es GS Pallast találni, de két ok van, ami miatt más lehetőségeket is számbavettem: az egyik a GS fogyasztása, a másik az, hogy egyik típusból (GS, Ami, Visa) sincs túl sok eladó példány. És a például, ha GS-ből mind a 3 jelenleg eladó példány olyan állapotban van, hogy még kétszer annyit rá kell költeni mint a vételára, akkor nem árt más típusokat is végignézni. (Mindhárom típushoz vaskos "Buyers Guide"-okat találtam az interneten, ha arra kerülne a sor).
#3: Nem, nem vicc. Viszont mifelénk a "hobbi autók" fogalom ismeretlen. A szempontok Szerbiában használtautó vételekor: gurul-e (esetleg rohad-e), mennyit fogyaszt, van-e hozzá alkatrész, és mekkora a csomagtere. Nincs ez túlbonyolítva. :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!