Ha nincs még semmilyen motoros jogsim, akkor nehéz lesz az A1-es jogosítványt letenni?
Mivel 15 éves vagyok, nem szeretném az AM-et letenni, csak az A1-est jövőre. Szerintetek ha semmi tapasztalat nélkül megyek A1-esre akkor mennyivel lesz nehezebb nekem, mint ha az AM-re mennék?
Illetve az A1-es jogsival mehetek már országútra?
Én AK-t csináltam úgy, hogy előtte még lényegében nem ültem motoron. Érdemes előtte sokat biciklizni :)
Nem nehéz, csak szólj az oktatónak, hogy mi a helyzet. Ő tudni fogja a továbbiakat, például én első órán csak a helyből indulást gyakoroltam.
Rendben köszi a válaszokat! :)
Csak olvastam olyanokat hogy nehéz úgy egy A1-es jogsit letenni, hogy előtte nem motoroztál még. Ez nekem ijesztően hangzott.:D De biciklizni rendszeresen szoktam, azzal nincs baj.:D
Keress vicces videókat a youtube-on, ott meglátod, milyen az, ha valaki először próbál motort vezetni. :)
Meg kell tanulni a motorkerékpár vezetését, főleg a kuplung/váltás szokott elsőre nehéz lenni.
Mivel mindkét kezed/lábad használod valamire, hasonlóan az autóhoz, általában eltart egy darabig, míg megtanulsz elindulni. Talán ez a legnehezebb.
Az oktatód azonban tudni fogja, hogy mit mikor hogyan, emiatt különösebben ne aggódj. Összetörni pedig az ő motorját fogod. :)
Akkor van szerencséd, ha van automata váltós robogó, amin eleinte tudsz gyakorolni, azon megtanulhatod a haladást, kanyarodást, megállást, és ha már megy, akkor csak a kuplung/váltó megtanulása kell, ami már nem lesz nehéz.
Nem kell félni a manuálistól. Én egy 250-esen kezdtem a tanfolyamot, de mivel egyszerűen fel volt építve a tananyag, nem volt kihívás. Váltóssal csak az elindulásnál kell vigyázni, hogy ne fulladj le, utána már semmiség.
Amit viszont nekem nem mondtak el, pedig iszonyatosan alap:
1 - a motor _mindig_ oda megy ahova nézel (ez autóra is igaz). Ezért, ha valamit el akarsz kerülni (pl kátyú), soha ne nézzél rá.
2 - mindig távoli pontot nézzél, ne a motor előtti pár métert. A szemed a közeli akadályokat akkor is könnyen felismeri, ha nem rá fókuszálsz, viszont, ha közelre fókuszálsz, a távolit már nem látod.
3 - sajátítsd el az ellenkormányzást, mert ez az egyetlen módja a motor irányításának.
4 - kanyarodás közben ne nyúlj az első fékhez. Ha túl gyorsnak érzed, a hátsóval óvatosan lehet lassítani. Hirtelen fékezést kanyarban semmilyen körülmények között ne tegyél.
5 - kanyarodás közben soha ne szakítsad meg a hajtásláncot (ne húzd be a kuplungot), mert lassú tempónál rögtön bedől a motor. Nagyobb sebességnél is a stabil gáz a legjobb kanyarodáshoz.
Még lehetne folytatni ezt a sort, de azt hiszem most ennyiben hagyom. Cserében _erősen_ ajánlom, hogy amint megvan a jogsi, menjél el vezetéstechnikai képzésre (majd utána évente egyszer). Ne félj, nem fognak kinevetni, ha bénázol.
Rendben, köszi a válaszokat! :) (Főleg a tanácsokat.)
Én eléggé előre terveztem, mert egy enduro-t szeretnék vezetni majd. Egyébként ha normális oktatót fogok ki, aki segít az alapoktól, akkor sikerülhet elsőre a jogsi letétel, nem? Mert ha a forgalomba már mehetünk akkor onnan én könnyűnek láttam első látásra.
( Ezt a videót láttam: https://www.youtube.com/watch?v=UcZxssjFrR0 )
Azért ne feledd, hogy előbb a kreszt kell megtanulni.
Ez van akinek könnyű, van akinek nehéz.
Ha pedig túl vagy rajta és kint vagy a forgalomban, ezt alkalmazni is kell majd - ez megint csak nem egyszerű, különösen vizsgán, ahol minden egyes mozdulatodat figyelik. De azért nem is lehetetlen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!