2005-ös Suzuki Swift mindkét hátsó kereke beállt. Mi a gond?
Az autó 3 hónapot állt egy garázsnak csúfolt tákolmányban, kézifék nem volt behúzva. Most hogy elő akartam venni, a két hátsó kerék meg se moccan. Hintáztatás se segített.
Gondolom a pára tette a dolgát, de nem tudom mi állhatott be. A kerékcsapágy? Vagy a kézi? De az be se volt húzva. Előtte állt 2 hónapot az utcán behúzott kézivel, akkor be is rohadt, de sikerült kihintáztatni.
Most meg se moccan, úgy húztam végig a seggét a garázsból az utcáig.
Mit kezdjek vele?
Boldog karácsonyt!:)
A műszakizseni szomszédom meg a csikorgó fékre a kezembe nyomott egy flakon gépolajat, szóval nem, nem fújtam volna le csavarlazítóval.:D
És a dobot hogy imádkozzam le róla? Ha lehúzom, nem esik/hullik/csuklik/pattan szét semmi belül? Csak mert nem szeretnék még egy elkúrt hátsó fékkel is kijjebb lenni.
Szomszédodnak extrém nagy gratuláció, remélem sosem fog mögöttem közlekedni véletlenül se. :D
Amúgy ha leveszed a dob borítását, ezt fogod látni:
Más kérdés viszont, hogy ha nem tudod megmozdítani az autót, olyan erősen össze van gyógyulva a cucc, akkor azzal sem látom nagy esélyét, hogy a burkolatot le tudd venni, mivel ugye annak belsejéhez feszülnek a pofák...
Szóval marad a kopogtatás.
két, nagyjából hajmeresztő, de eredményt hozó lehetőség kínálkozik...
az egyik a lánghegesztős, vagy gázlámpás melegítés(egyenletesen)..a másik, hogy ha a melegítés eredménytelen(ami érdekes lenne) akkor jön az, hogy telefújod a dobokat akármilyen oldó szprével..
az ne zavarjon, hogy olajtartalmú, mert a dobokat mindenképpen le kell venni, és egészen biztos, hogy pofacsere is szükséges, illetve a dobokat egy picit simítani esztergán...
...és megnézném a fékmunkahengerek működését is...
ha ragaszkodsz a csapágyhibához, akkor a zsírzás csak arra jó, hogy visszagurulj a garázsba...
a csapágycserét nem lehet elsumákolni, csak növexik a baj(lehetősége)
az egyik autónk 2005 ös szwift, de még semmi gond nem volt vele a kopó cuccokon kívül..pedig adunk a vasnak rendesen.
a csapágy hogy állhatott be, az számunkra rejtély...
de ez a mi bajunk.. :-)
Nem vagyok egy műszaki ember. De ha benyomom a féket, vagy behúzom a kézit, a dobot már nem lehet forgatni. Különben megpüföltük a dobokat, és forognak.
Akkor csak arra tudok gyanakodni hogy csapágy, másra nem.:D
Az enyémben is 120 000 belvárosi kilométer van, és hibátlanul megy, imádom *kop-kop*. Csak azóta kaptam egy cégautót, ami egy sokkal nagyobb kategóriás Audi A4, és a Suzi meg le lett állítva az utcára. Aztán eszembe jutott hogy fedett helyre kéne rakni, így került be a nagyszülők garázsába, és el is felejtettem. Aztán most így elővettem, amíg el nem kezd romlani az állapota az állásban. Így is be kellett bikázni.
Én arra gyanakszom hogy cserénél nem lettek jól bezsírozva a csapágyak, és a párától berohadtak.
De ilyen kattogó, morgó hangot ad, és érezni ahogy ráng, hullámzik az autó miatta.
Akkor mi lehet a gond?
Kerékcsapágynak nem kell 3 hónap. 1 hónap alatt is beáll. :(
Tapasztalat.
De ilyen kattogó, morgó hangot ad, és érezni ahogy ráng, hullámzik az autó miatta.
Csapágytúl?
Szerintem attúl'.
Igazából nagyon furi érzés. Érezni hogy szorul az egész, és egyszer enged, egyszer "szorul", rángat a kasztni. Közben kerreg.
Sajnos nem tudtam levenni a dobot, mert sehonnan nem tudtam 30-as dugókulcsot varázsolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!