Melyik mit jelent HDi, PD, TDi, SDi es melyiket ajanlatos vasarolni?
Off: A TDI mer lehet vele szmókendsármolni és bojrészerkedni.
Dízelmotorokat jelölnek vele:
HDI: High-Pressure Direct Injection (magasnyomású közvetlen befecskendezés), eredetileg a francia autókban volt, később átvette pár német cég is.
TDI: Turbocharged Direct Injection (turbófeltöltéses közvetlen befecskendezés), a Volkswagen csoport dízele.
SDI:Suction Diesel Injection (szívó dízel befecskendezés). Ez is a Volkswagen csoport dízele.
A PD pedig (Pumpe Düse) a Volkswagen csoport saját befecskendezője dízelmotorokhoz.
Valami benzinest vagy kerékpárt :)
Viccet félretéve: milyen paraméterekkel? Szalon autó? Milyen gyártótól? (Pl. PSA konszerntől PD, TDi, SDi-t soha nem kapsz, mert ők HDi-t gyártanak, VW-től meg HDi-t nem kapsz.)
Ha használt autó, akkor régi, vagy új? Mennyi km-el? Személyautó, kishaszon, vagy nagyhaszon?
Nagyon nagyon sok a paraméter, ezt neked kell tudnod. Mert pl. egy 500k km-t futott PD-t tuti nem vennék, mert a PD elem cseréje nem olcsó, de SDi, vagy TDi simán elfut annyit egy kishaszonba, sé vígan megvehető. Szalon autónál is kérdés, hogy olcsó legyen-e? Mennyit akarod használni? (50-100-1000k km után akarsz-e cserélni)
Remélem érted, mit akarok mondani... Csak motor alapján nem veszünk autót. Kinézzük az autót, aztán megnézzük, hogy a motornak mik a tipikus kínjai, elmegyünk megnézni élőben (ha nem értesz hozzá, akkor segítséggel), és meghallgatjuk a motort. Nagyon sokmindent elmond a motor, csak figyelni kell arra, amit mond.
Rossz motort nem gyártottak egy autóba se.
Pl: PD-től sokan félnek mint a tűztől, a PD elem meghibásodása esetén adódó jelentős költségek miatt. Ennek ellenére az új, korszerű Bosch common rail befecskendezők csak hasonlóképp tudnak majd működni: A Denso még kierőszakolja valahogy a 2200bar üa nyomást, de a Bosch szivattyúval ezt nem tudja: ő egy 1500-1800 bar-os szivattyút fog beledobni a motorokba, és utána PD elemmel dob rajta, hogy elérje a 2200-2300 bar üa. nyomást befecskendezéskor. Node, az elérendő cél (jelenleg) a 3000 bar nyomás...
Akkor, annyira nem lehet rossz a PD elem. (Lévén, hogy haszongépjárműbe is ugyanezeket a dízeleket teszik, és ott nem ritka a millió km feletti futás. Csak hát sokan úgy használják a dízelt, ahogy azt nem szabad. Lásd nálunk a céges kishaszon Mercik: Mi, akik hajtjuk, nem dönthetünk, mi kell a cégnek, azt központilag előírják, és megveszik. Kulcsos autó (pool car), bárki elviheti. A menetlevél alapján a következő az üzemeletetési körülmény: napi 16-18 alkalommal visszük el, 2km-re van a másik gyárüzem, oda át az autóval, ott leállít, bepakol, majd vissza 2km. Autó megáll, kulcs visszaad. Aztán szidjuk, hogy ez a CDi motor de vacak, mert hát 65ezer km után kettőstömegű csere, meg a turbónak lóg a tengelye. Pedig, ha nem 2km-es utak lennének, hanem reggel beindít, 1000km után megáll, pihen, majd másnap újból egy 1000km pályán, mennyivel többet bírna a motor...
Remélem érthető amit írtam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!