Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az olajlobbi és egyéb érdekelt...

Az olajlobbi és egyéb érdekeltségek tényleg ennyire hátráltatják az elektromos autók elterjedését?

Figyelt kérdés

Van egy érdekes videó:

Ki ölte meg az elektromos autót?

https://www.youtube.com/watch?v=TKyf9RhTkWo#t=2433

Megdöbbentő hogy a gyár bezúzta elektromos autóit, pedig nagy lett volna rá az igény.

Pedig a környezetszennyezés nem egy elhanyagolható szempont. A CO2 kibocsátás klímaváltozást okoz, egyre több miatta az ár- és belvíz. No és akinek az erősödő UV sugárzás miatt megjelenik egy elváltozás az arcán, ő átkozni fogja az olajmánia kitalálóit is. A városi szennyezett levegő egy évtizeddel is megrövidítheti az ott lakók életét. Valamint a pollenre tapadó Diesel-kipufogófüst rossz elnevezéssel pollenallergiát is okoz. Azért rossz elnevezés, mert egy autómentes környezetben az allergiás akár hempereghet is a szálló pollent tartalmazó növények közt, ott problémája nincs.

Tiszta levegőn kevesebbet kellene az egészségügynek költenie. Meg a magánszemélyeknek plasztikai műtétekre, ha az UV sugárzás olyan elváltozást okoz.

Jó az ha betegesen a pénz irányítja a Földet és nem a józan ész és célszerűség?


2014. dec. 19. 10:33
 1/7 anonim ***** válasza:

Egyrészről az olajat el akarja adni az aki ebből él. Logikus, ha te pl üveg poharak gyártásából élnél akkor nem örülnél ha mindenki műanyag poharakat szeretne.

Az olajat közlekedéshez is használják és eléggé visszaesne a kereslet ha elektromos autók járnák az utakat.

Az áram előállítása nem környezetkímélő, tehát nem teljesen igaz a 0 emiszió. Az tény hogy az elektromos autónál nincs olajcsere, szűrőket se kell cserélni, stb. Ha a fejlesztés kicsit előrehalad akkor olcsóbb lehet az elektromos autó és ha 500km hatótáv is elérhető lesz akkor többen szeretnének majd elektromos autót.

2014. dec. 19. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
7%
Nem, az elektromos autó egy baromság! Nem csak odáig kène jutni, hogy nincs kipufogógáz, hanem nèzd már meg, hogy mennyi annak tucatnyi akkumulátornak a gyártási költsège, mennyi hulladèkot termel. Plusz árammal megy a kocsi, dejó, honna van az áram? Erőműből. Faxa, nem a kocsi füstöl majd hanem az erőmű, de sokkal jobb... Ja ès ne gyere a megújuló energiával, mert alacsony hatèkonyság mellett időszakosan ès drágán termel. Te meg nem csak akkor autozni ha èppen fúj a szèl ès süt a nap.
2014. dec. 19. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Kérdezőnek: az elektromos autónak az aksi gyengéje, konkrétan a súlya és a töltési ideje. Amíg nem oldják meg, addig nem nagyon megy elérhető áron.


Utolsónak:

Még mindig jobb ha egy erőmű pöfékeli a füstöt egy helyen, mintha a városban az emberek között a sok kocsi nem? A megújuló pedig nem a kocsira kell, hanem a töltőhelyekre. Napelem mondjuk nem a legjobb megoldás, de van azért még bőven más amiből áramot lehet kreálni, és nem is az a cél, hogy azonnal eltűnjön a föld felszínéről a "tüzelős" energia, hanem az, hogy kevesebb legyen.

2014. dec. 19. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Nem az olajlobbi itt a bűnös kivételesen, hanem nagyrészt mi magunk, autósok. Mert ugye az elektromos autók hatótávja nem túl nagy, tölteni nem olyan egyszerű és gyors mint benzint tankolni. Valamint attól is van még egy zsigeri félelem hogy mi van ha tönkremegy az akksi.

A másik meg hogy drágábbak mint a belsőégésű motorral szerelt autók. Tehát ahhoz hogy spórolni tudj nem árt ha gazdag vagy. Akkor meg ugye nem lesz olyan égető az autózás költsége. Ördögi körök ezek.

2014. dec. 19. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Olajlobbi létezik, de a közhiedelemmel ellentétben semmi hátráltató szerepe nincs az elektromos autók elterjedésében. Az autógyártó fogja eldönteni, hogy milyen motort rak a járműveibe, a vásárló meg azt, hogy ő melyiket veszi meg. Most is szinte mindegyik autógyártó rácuppant a villanyautó témára - Mitsubishi, Nissan, Renault egy rakat új modellel jelentkezett, s mennyi kelt el? Hát annyi, hogy már vezetek is ki ezeket a típusokat a piacról... De még csak azt sem mondanám, hogy ez újdonság, mert az első olajválság idején és a '90-es évek elején is léteztek elektromos modellek (Peugeot 106 Electrique, hogy csak itthon is közlekedő típust mondjak).

Vannak olyan konteók is, miszerint az olajlobbi az akksik fejlődését is szándékosan visszatartja. Nos, a világ az elmúlt 20 évben a mobil eszközökről szólt - telefon, notebook, okostelefon, stb. Az ezeket tervező vállalatok iszonyat sok pénzt raktak az akkuk energiasűrűségének növelésébe, kevés sikerrel. Márpedig az akkumlátor az egy elég jól skálázható gépelem, ami kicsiben működik, az ugyanolyan lesz nagyban is. Ha a mobil-iparnak nem sikerült erősebb akkukat gyártani, az autóiparnak sem fog menni.

S még egy utolsó adalék: az olajcégek nem hülyék. Már rég bevásárolták magukat az energiaszektor egészébe. Magyarán nekik aztán tökmindegy, hogy te olajat veszel tőlük, vagy elektromos áramot. Ők már felkészültek arra, mi lesz, ha elfogy az olaj. A vásárlók még nem...

2014. dec. 19. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Nem az olajlobbi hátráltatja, hanem az energiatárolási problémák, hogy ezért nem érte meg gyártani villanyautót. A szénhidrogén alapú üzemanyagok voltak a legmegfelelőbb energiahordozók. Eddig. Most már elég nagy hatótávolság érhető el akkumulátorokkal, vagy üzemanyagcellákkal és jó minőségű villanymotorokat gyártanak.

Az demagógia, hogy az erőművek pöfékelnek majd az elektromos autók helyett. Elektromos áramot nem csak szénerűmvek termelnek. Az atomenergia se sokkal jobb, de annak meg állandóan mennie kell, még éjjel is, amikor kevés áramot fogyaszt a népesség. Ezért olcsó az éjjeli áram. Olyankor majd az autók töltődnek.

Az akkumulátorok helyett van már üzemanyagcella és néhány év múlva meg fog jelenni egy olyan folyékony elektrolitos akkumulátortartályos rendszer, ami az akkumulátorok összes, a benzinnel és a gázolajjal szembeni hátrányát behozza. Pár perc alatt feltankolható, a hatótávolsága ugyanaz lesz, és nem szennyezi majd a környezetet, mert környezetbarát a benne tárolt elektrolit folyadék. Mire mindennaposak lesznek az elektromos autók, már az akkumulátoros sem lesznek környezetszennyezőek, sem az áram előállítása.

2014. dec. 20. 00:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

így van, nem csak az olajlobbi miatt nincs még elterjedve, de ez is közrejátszik. azokon kívül, amiket írtak páran, természetesen ott van az is, hogy ne álljon meg a fogyasztói körforgás, így természetesen senkinek nem lenne mondjuk oka arra, hogy minél hosszabb élettartamú és nagyobb kapacitású akksikat fejlesszen. ez ugye ott van kicsiben a telefonoknál. bírnak párszáz ciklust, utána drasztikusan csökken a kapacitásuk csupán azért, hogyha elromlik, vegyed a másikat.

ahhoz, hogy fejlődőképes legyen egy ilyen iparág, ahhoz egyrészt nyilván az olajlobbinak kellene eltűnnie, de utána az összes piaci szereplőnek le kéne mondania arról, hogy belátható időn belül megtérülnek a fejlesztésekbe fektetett pénzek.


az is azért egy kicsit sarkítás, hogyha eltűnnek a hagyományos autók, akkor tiszta lenne a levegő. valamelyest igen, de biztos tudna erre valaki nálam hozzáértőbb ember példát mondani, de egy egyszerű példával élve amikor beveszed a gyógyszert, annak is vannak mellékhatásai, mert nem csak a betegséget okozó baktériumokat pusztítja, hanem olyanokat is, ami a szervezet természetes védekezését biztosítják. szerintem egy más összetételű levegőben ez ugyanúgy megtörténne, és lehet, hogy tisztább lenne a levegő, de abban a levegőben olyan baktériumok szaporodnának, amiket a szervezet nem készült fel, hiszen eddig azok a rosszabb minőségű levegőben elpusztultak.

2015. jan. 8. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!