1. 0-ás (1000cm3) autómotórról mik a vélemények? Mik az előnyei, hátrányai? Mennyire strapabíró, és kinek éri meg ilyet venni? Valóban annyival kevesebb lesz a fogyasztás a kocsinak csak 1000cm3-s motorral?
Attól függ milyen 1.0-s gépsasról van szó.
A maga korában a 3ajtós Swift 1.0 kicsi, egyszerűm keveset fogyasztó és mocskos igénytelen autó volt. Ma már ilyen fogyasztást simán hoznak a 1,5-szer nehezebb,kényelmesebb dízelek is, bár ezeknek a fenntartása hosszú távon nyilván több.
Városba, rohangálós autóknak jók az ilyen 1.0-s kis kasztnis mákdarálók.
Az új kor szülötteiről az 1000-res turbós benzinmotorokról még nincs elég tapasztalatunk.
Az a kis 1000-es "mákdaráló" simán bírja a tartós 140-et,4 személlyel,Bp-Szeged távon havi kétszer..
De nyílván Te jobban tudod,hisz neked van 11 éve..
Kisebb motorral nem törvényszerű a kevesebb fogyasztás, bár ez inkább a nagyobb motoroknál (1500 vs. 2000) fordul elő gyakrabban.
Egy nehéz karosszériával egy kisebb motor jobban szenvedhet, nagyobb erőfeszítésébe telhet szállítani azt, kénytelen jobban pörgetni a motort, ami több fogyasztással jár...
1000cm3-s autókat elsősorban városi használatra ajánlanak, de itt is érvényes, az, hogy egy 1300cm3-s nem feltétlenül fogyaszt többet
Ez elég sok mindentől függ. Van-e turbója, kompresszora vagy sima szívómotor, három- vagy négy hengeres-e, mekkora kasznit kell mozgatnia.
A szívómotor tovább bírja, viszont valamivel többet fogyaszt mint a feltöltésesek. A négyhengeresek jobban bírják mivel egyenletesebb a járása, a háromhengereseknél nagy a rezgés, amit nem szeret a motor. Nagyobb kaszninál erőlködik így többet fogyaszt és jobban terhelődik, amiből adódóan rövidebb életű.
Annak éri meg ilyet venni aki ritkán autópályázik, az ilyen motoroknak a kényelmes utazósebessége általában 110 km/h körül van.
"Az a kis 1000-es "mákdaráló" simán bírja a tartós 140-et,4 személlyel,Bp-Szeged távon havi kétszer.. "
Tényleg nincs ekkora autóm, viszont vezettem ilyet. Az 1000-res WagonR+-nak kellett egy kisebb kifutópálya, mire 4 személlyel felgyorsult 140-re.
1.3-as Swiftet már próbáltam az M3-on, két személlyel tele csomagokkal csak nyögött 145nél.
Lehet a majdnem teljesen sík M5-ösön el tudsz vele gurulni 4 személlyel 140-nel (bár tegyük hozzá, nem erre találták ki ezt a motort), de majd próbáld meg ugyanezt Budapest - Tatabánya viszonylatban az M1-en. Ha végig tudod lassulás nélkül tartani 4 személlyel a 140-es tempót, akkor a vendégem vagy egy rekesz sörre :D
Kis turbós benzinesekről legtöbb autószerelő kollégának megvan a véleménye...
Kiforratlanság vagy csak határértékig terhelt alkatrészek... a lényeg, hogy még nem a megbízhatóságuk az amiről híresek.
Fogyasztás pedig olyan dolog, hogy kinek milyen a vezetési stílusa. Ezres Swift tulajt is ismerek nem egyet, van aki kényelmesen eljár 4,5 és 5,5 liter között, de olyat is aki panaszkodik, hogy 7-9 litert eszik neki, és hogy mégis mért mondják takarékosnak. Nos ez utóbbiról tudni kell, hogy a gyorsítást csak úgy ismeri, hogy pedált kitolni a motortérbe és a 140 fölötti tempo is megszokott.... magyarul, ami a legjobban számít a vezetési stílus...
De nagyobb számukkal nézve veterán Merciről is tudok ami egyik tulajnál majdnem 20 litert evett átlagban, most 12-14-ből megáll bőven.
nagyon sok autó készül ezres benzines szívómotorral...csak némely tulaj azt hiszi, hogy kis pénzen vett egy buszt, amit F1 ferrari motor hajt, 3 másodperces gyorsulással százra, mindezt 3 literes fogyival...
nos az ezres motor annak jó, aki tudomásul vszi, hogy bizony csak ötven lóerő, és nyomni kell, ha nem akarja, hogy villogjanak...nem sértődni kell, hanem közlekedni..
persze akár nyolc liter is lehet a fogyasztás...
nincs mese...olcsó húsnak bizony hígabb a leve.. ezeket szokták tuningolni a sufniban..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!