Nektek hogyan ment a vezetés eleinte?
Pl milyen szabályok amiket elfelejtesz?
A Rutin nagyon sokat számít, gondolkodás nélkül elengedek egy balra kanyarodás előtt egy szembejövőt, vagy egy előttem (kis ívben) kanyarodót. Sokszor nem is gondolok bele, ez ösztönös kell legyen. Ebben csak a rutin fog segíteni.
Akkor:
kezdetnek tudd kezelni a járgányt, elindulni, váltani, kormányozni.
Utána tudd arra irányítani amerre menni is akarsz. Pl a sávodban maradni. Tanulj meg kanyarodni, minél kisebb ívben. Nagyon gáz amikor valaki indokolatlanul átmegy a szembe sávba, mert túl nagy ívben kanyarodik.
Ezeket tanulhatod kihalt helyeken, tanpályán, parkolóban, stb.
Ha ez megy, akkor jöhetnek a szabályok, azaz a forgalom.
Egy valamit megsúgok. Az oktató mellett nem fogsz kiteljesedni soha. Teljesen más úgy vezetni, hogy mondogatják neked mikor merre menj, mint amikor célod van.
Kell egy tudás a vizsgára, de az csak az egyik fele. A másik fele a szerencse, túl kell élni.
Az egész vizsga vicc. Én minden alkalommal a vizsgaútvonalakat gyakoroltam, kevés kivétellel.
Igazi rutint nem így fogsz szerezni, csak a vizsgára készítenek fel, semmi többre. (vicc, hogy amikor elsőnek megbuktam, akkor azzal etetett a biztos, hogy az életre készítenek fel.)
Összegezve akkor: egymásra kell építeni a tudást.
Az az érzésem, hogy abba a csapdába estél, hogy meg voltál róla győződve,. már jól vezetsz, és kellemetlenül érint az a felismerés, hogy mégsem... ennek az oka az, hogy semmi tapasztalatot nem szereztél a nagyvárosi, nyüzsgő forgalmi helyzetekben.
A kocsi kezelést megtanultad apáddal, ami biztosan hasznodra vált, de mivel összetett, bonyolult forgalmi helyzetekbe vele nem mentetek be, most visszaüt az, hogy talán már rutinból vezetnél, amit joggal nem enged az oktatód, megköveteli a figyelmet.
A vezetés alapja a folyamatos figyelem, az oktatók erre vannak kihegyezve: "mindent meg kell látni, és a látottakra helyesen reagálni!"
Ne vedd zokon, ha az oktató leordítja a fejedet, ha megérdemled, gondolkozz el rajta, ha igaza volt - ehhez persze az is kell, hogy nyugodt helyzetekben normálisan meg lehet vele beszélni a problémákat.
Látod a hibáidat, akkor azt is érzékeled, hogy nagyvárosi csúcsforgalomban még nem tudnál (vagy tudnál?) egyedül biztonságosan közlekedni, márpedig a vizsgán ezt fogja megnézni a vizsgabiztos: mennyire tudsz határozottan közlekedni, miközben a szabályokat is betartod.
Ennek alapja a figyelem, ha nem látod meg a fontos dolgokat, nem tudsz reagálni rá, nem fogsz tudni szabályosan közlekedni.
Erre koncentrálj, és ebben kérd az oktatód segítségét, bár szerintem ezt már ő is számtalanszor elmondta... akkor leszel kész a vizsgára, ha a koncentrálóképességed, megfigyelőképességed felfejlődik ara a szintre, hogy a fontos dolgokat időben meglátod, és reagálsz rá, de akard meglátni, ne kibúvókat keress.
Az egész gondolkodásmódod rossz...le is írod hogy mi a baj...látod is.De tenni nem tudsz ellene mert vagánynak akarsz látszani (és közbe meg feszengsz) és gizdának hogy milyen jól vezetsz.(Ez a lazaságból "látszik") Dolgozd fel hogy magad és másnak az életével játszol egyszerűen nem teheted meg hogy bambulva előre mész egyenesen használd fejed nézz körbe nézd a táblákat..még ha csak egy pillanatra is de nézz oda (engem még úgy tanítottak hogy az oktató megállt ha nem emlékeztem egy táblára és visszasétáltam megnézni az ő "utasítására").Ne várj csodát 20 óra vezetés után...van aki ebbe beleszületik van aki nem. Napokban láttam egy lányt kispesten. Szörnyen rossz oktatója volt...röhögtem mikor néztem őket. Az oktató folyamatosan fogta a kormányt és úgy vezetett a lány. Ezzel arra gondolok hogy nem feltétlen a te hibád ez a fejta vezetés.
Szerencsére 6-7 éve karambol és baleset mentes vagyok.
Ne várd azt, hogy a vizsgáig megfogsz tanulni vezetni. Sajnos ennyi idő alatt nem lehet ( biztos van aki megtud, de az átlag nem). Ha át mész a vizsgán akkor képes vagy már kezelni az autót és jó esetben haladni a forgalommal megfelelő tempóban, de vezetni majd akkor fogsz megtanulni, mikor már több ezer km-ert vezettél le EGYEDÜL!!
Ebben semmi meglepő nincs, hogy nehezen megy a koncentrálás, ott kezdődik az egész, hogy hiába hiszi azt az ember , hogy ő már tudja kezelni rutinból az autót, sajnos nem. Én mikor tanultam vezetni, mindig nagy erőfeszítést igényelt mindenre figyelni, és ez tök természetes. Az elején figyelni kell, hogy hányasba mész, mikor váltasz, fékezel, de a kuplungot is nyomni kell,stb... és ezek a dolgok elvonják az ember figyelmét. Aztán hirtelen azt veszed észre hogy már nem is gondolkozol, csak rutinból jön minden. Ez kb olyan 5000 km-nél lesz majd.
Én azt tanácsolom, hogy ha van rá lehetőséged menj el gyakorolni eldugott részeken. Amikor meg vezetsz az oktatóval próbálj meg nagyon koncentrálni. Nem az előtted lévőt kell követni, hanem figyelni az utat, hogy merre megy. Inkább menj lassabban de figyeld az utat, a zebrákat. Nehéz, de mindenkinek nehéz, aztán 1 év múlva már csak nevetni fogsz , ha vissza gondolsz, hogy hogy paráztál :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!