Legtakarékosabb és legkényelmesebb nyergesvontatók?
Tapasztalt sofőrök!
Melyik nyergesvontató fogyaszt a legkevesebbet és melyiket legjobb / kényelmesebb vezetni sofőr szempontból?
Az alábbi listát hogyan rendeznétek sorrendbe a fenti két szempont szerint? (legjobb legyen felül)
DAF XF 460 Space Cab Euro 6
MAN TGX 18.440 Euro 6
VOLVO FH 460 Euro 6
VOLVO FH 460 Euro 5 EEV
Renault Premium 460 Euro 5
Van a listán kívüli vontató, amit ajánlanátok a két szempont alapján?
A fogyasztásban azonos körülmények között markáns különbségek nem lesznek - azonos póttal, mindegyik kb azonos teljesítményű motor..
A kényelem szempontjából nem csak a fülke mérte hanem a felszereltség is számít. A felsoroltak közül a Globetrotter XL fülkés FH-t és a TGX-et tenném a sor elejére a kényelem szempontjából. A Space Cab XF és a Prérinyúl az hulladék.
Mit ajánlok ami nincs a listán? Actros Gigaspace 1848, Globetrotter XL FH500 euro6 és Scania R480-490-R500 Topline (attól függ, hogy EEV vagy Euro6). Ezek közül bármelyiket hamarabb, mint a listán lévőket :D
"A volvó ágy alá semmi."
A Volvo ágy alá is befér a két karton víz, sőt még a 15-ös vizes kanna is ( igaz kintről, nem bentről).
"Amikor jön a hétvége abba el lehet férni. Eme a szutyokba semmi nem fér."
Azért akad tároló a Volvóban a szélvédő felett és a felső ágy felett is,középre simán be lehet rakni egy utazótáskát.
"A Daf fülke elvan szigetelve."
A DAFnál még mindig visszatérő probléma az oldalsó rakodóajtók normális zárása és szigetelése. Nem véletlenül faragnak oda nagyon sokan hungarocellt.
"A Dafba minusz 35 fokba nem fáztam. Moszkva. A Volvóba minusz 17 fok volt. Úgy reszkettem mint a vadász kutya."
Ha a Volvoban -17 volt, akkor rossz volt a kályha? Nagyon sok ismerősöm jár Volvoval Oroszországba és Közép-Ázsiába, ők sem fáznak. Az sem kizárt, hogy a Volvoban 1.5kW-os kályha volt, a DAFban meg 3.6-os ( amivel rendelték, az alap mindkettőnél a kisebb ).
"DAF hűtője még egyszer akkora mint a Volvóé."
Literben meg nem mondom, de valamivel ez tényleg nagyobb.
A DAFon kívül szerintem egyikben sem tudod berakni a CRT TV-t a középkonzolra, cserébe a többiben van hely a középkonzol és az ágy között.
"Az automata váltó Volvóba , oda nyomom a " P" és majd akkor kapcsol amikor kedve van."
Az I-Shift pedig jól kapcsolgat, csak tudni kell használni. P-nél mindig elforgatja a maximális teljesítmény közelébe a motort - kivéve, ha úgy úgy gyorsul az autó, hogy szükségtelen. Viszont ha "Power mode" esetén játszol a gázzal vagy nem adsz elég nagy gázt, akkor visszavált "Economy"-ba. A Volvo is ismeri a kickdown funkciót, sőt az I-Shift kickdownol lassítás közben is, ilyet pl a ZF AS-Tronic nem tud.
vezetés szempontjából is van különbség. A DAFnál sok minden nem esik kézre, a jobb tükröt sötétben bizonyos esetekben nem látod..
"Ha kikell menned 3-4 hétre majd megtudod pakolás szempontjából mi a különbség."
Talán sejtem most is ;-)
"Az előbbi vagyok. Majd azt is nézzd meg hogy előtted az a 3 polc mekkora a Volvóba. A borotválkozós táska alig fér el. A Daf-ba mint egy ruhás szekrény"
A kisebbik sporttáskám simán befért a középsőbe, és a másik kettő sem sokkal kisebb :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!