Miért rosszabb a gyorsulása a régebbi autóknak, ha ugyanannyi lóerősek, mint egy újabb?
Gyorsulásnál a lóerő/tömeg aránya számít alapvetően. Ezen felül pedig a tapadás, légellenállás, indulás sebessége. Újabb autónak például más a kerék mérete, jobban tapad ergó nagyobb erőt képes átvinni, máris javult a gyorsulás.
Más az áttételezés és régebbi autó kettesbe váltáskor más fordulatszámra esik vissza, messzebb a teljesítménycsúcstól, mindjart nem olyan erős ott a motor, megint csak lassabb.
Más a külső forma, nagyobb sebességnél már van hatása a légellenállásnak, ami négyzetsen nő. ha a régebbi autónak nagyobb az ellenállási tényezője nagyobb erő hat rá ellentétes irányban.
A fizika mindig működik..
"Ilyen alapon egy szívó 90 lovas benzines sehol nem lenne egy turbó dízelhez képest...mégis ugyanott vannak.."
Azért így ez egy kicsit erős. Egyforma teljesítményű autók egyformán fognak gyorsulni üzemanyagtól függetlenül.
Keress hozzájuk teljesítménydiagramot. Ha az egyik 10 Nm-rel több, akkor nem azonos fordulatszámon adják le a 90le-t. Ha egy picit másabb a teljesítménygörbe, akkor nem kizárt, hogy bár a csúcsteljesítményük ugyanannyi, ettől eltérő fordulatszámokon viszont a 2.0-nál magasabb az 1.6 teljesítménye, ez magyarázná, hogy miért gyorsul jobban.
teljes nyomatekgorbe es a hajtaslanc attetele is szamit, a csucsteljesitmeny egy adat.
a nagyobb kocsikat meg eleve nem 0-100 ra alakitjak ki, hisz nem varosi furikazas a celpont, ott lehet hosszabb a difi attetel
2dolgon múlik a dolog
1)teljesítmény/tömeg arány...nyilván minél több lóerő mozgat minél kisebb tömeget annál jobb
2)hajtási veszteségek minimalizálása....lehet egy autó akármilaen erős,ha nem tudja a teljesítményt átvinni a talajra!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!