Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy gyorsul jobban egy autó?

Hogy gyorsul jobban egy autó?

Figyelt kérdés
tegyük fel diesel aminek ugye 3500-4000felett nincs ereje.. ezzel ugy lehet gyorsulni a legjobban ha 3500körül váltunk. de pörögne az mondjuk még 4500ig is na most pl.: egy benzinek H astrában ami 6500 ig pörög 3 masba és 5700 től már gyengébben húz hogy gyorsul jobban ha 6300 körül váltok (még nem tilt le) vagy 5500-5700 felé elváltok melyikkel gyorsul jobban? pörög az akkor is csak már nem úgy huz persze ezt nem nagyon csináltam csak kiváncsi vagyok egyszer gyorsultam hogy elváltotttam hamarabb meg hogy kipörgettem de ugy éreztem elváltani jobb, de viszont ugy gondolom minél többet huzatom egy sebességbe annál jobban gyorsul nem tudom(?)

2014. dec. 5. 19:30
 1/7 anonim ***** válasza:

Jobban jársz ha tovább huzatod a benzinest, tiltás előtt pont, mert hiába gyengül(ne) el szabályzás előtt, ha felváltasz abban a tartományban nem lesz akkora fordulat, azaz teljesítmény, mintha tovább huzatnád, és nem 3500-ra, hanem 4000-re érkezik vissza a fordulat, és jobban tud dolgozni a motor.


Dieselnél nem nagyon van ilyen gond, mert 2500-4000 köré vannak belőve, tehát felesleges 4000fölé forgatni lesz turbónyomás 2500 felett, kidolgozza magát a motor, ott többet vesztesz a pörgetéssel.

2014. dec. 5. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Dieselnél azzal lehet még játszani, igaz nagyon káros kuplungra nézve, hogy váltásoknál nem veszed vissza a gázt, így nem esik le a töltőnyomás, pár tizedet ez is jelenthet, nem érdemes kipróbálni :D
2014. dec. 5. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

A legjobb gyorsulást úgy éred el hogy valamennyire túlforgatod azon a fordulatszámon ahol a motor leadja a maximális fordulatszámát. Váltás után pedig majdnem a maximum értékig esik vissza. Persze könnyen lehet azt érezni pl dízelnél hogy 3000 után már nem húz úgy. Ez az érzés, de mást mond a stopperóra. A motor legnagyobb teljesítménye, meg hogy azt mennyire tudod kiaknázni ez a két dolog a lényeges a gyorsulásnál.

Keress a neten az autódhoz tartozó teljesítmény és nyomatékkgörbét és a váltóhot ún fűrészgörbét. Előbbiről meg tudod nézni hogy milyen fordulaton a legnagyobb a motor teljesítménye, a fűrészgörbéről pedig le lehet olvasni hogy az egyes sebességi fokozatok között mekkora a fordulatszám ejtés.

Na asszem elég zavaros ez így most eddig, ha bővebb magyarázatra van szükséged akkor írj privátot.

2014. dec. 5. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Szabadesésben... ;)
2014. dec. 5. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 Középút ***** válasza:

Überelném az előző elmés hozzászólót. A szabadesésnél jobban gyorsulhat, ha rakéta hajtóművet szerelsz rá :-)) vagy olyan kilövőt használsz amilyet a vadászgépek az anyahajókon...


Amúgy az legjobb gyorsulás pontos kalibráláshoz fontos lenne látni azt a görbét, hogy milyen fordulatszámon mekkorát tol, és, hogy mennyi időt vesz el nálad egy kapcsolás. Ha sok időt vesz el a váltás akkor elképzelhető, hogy jobb picit tovább hozatni a dízelt is, mert az időveszteség. Az is kérdéses, hogy egy sebesség elérése a cél vagy egy útszakasz megtétele?

2014. dec. 6. 01:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
nyomjaddnekibammeee akkóó asztán gyorsúúú mintállat!
2014. dec. 6. 03:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Dizel is, benzinest is majdnem (nem teljesen) tiltásig kell kihúzatni. Mégpedig azért, hogy váltáskor ne essen nagyon vissza a fordulat.
2014. dec. 6. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!