Az rosszat tesz az autónak ha felgyorsítok 80ig és berugom a kuplungot s úgy gurulok tovább?
berugom?
Vagyis benyomott kuplunggal gurulsz tovább?
Inkább rakd üresbe, ha a kuplungot használod sokat, hamarabb elromlik.
Bizony Aranka, inkább üresbe rakd a váltót. Ha sokszor tartósan, indokolatlanul benyomva tartod a kuplungpedált, a kinyomócsapágy nevű alkatrész hatványozottabban kopik. Ez maga nem egy drága alkatrész, de a kicserélése sok munkaórával jár, aminek a díja viszont elég magas.
Még pár gondolat a guruláshoz. Üresben gurulni több szempontból is rosszabb, mint motorféket használva lassítani.
Egyrészt ha valami történik előtted az úton, ami miatt ki kell térned, ahhoz kellhet gyorsítani. Na most ha te akkor kezded el keresgélni, hogy melyik sebességbe rakd vissza, addigra már tuti megtörtént a baj, míg ha sebességben vagy, csak rátaposol a gázra, és indul is az autó.
Másrészt motorfék üzemben az autó üzemanyag fogyasztása nulla, míg üresben gurulva alapjáraton 6-8 decit elpöfög. A motorfék emellett az üzemi fékeket is kíméli, kevesebbet kell használni őket.
Tegyük hozzá ,hogy üzemanyagtakarékosságra nagyon jó ez a módszer, kigyorsítani 95-ig aztán benyomott kuplunggal gurulni 80 -ig aztán újra gyorsítani.
Ezzel érhető el a legjobb országúti fogyasztás, nem a motorfékkel és nem az egyenletes sebességgel. Kuplung sem megy ám tönkre olyan hamar, én sokszor használom így a kocsit és nekem előbb kopik el a tárcsa és akkor már a csapágyat is cserélik.
Cáfolj meg utolsó, de szerintem ez nem így van. Mármint a takarékosságról szóló bekezdésed. Gyorsítani mindig sokkal több energiába "kerül", mint egyenletesen haladni.
Még ha ugyanannyit tudnál gurulni 90->85-ig, mint amekkora út alatt 80-95-re felgyorsulsz (ami elég ritka lenne, a gyorsítás útja általában hosszabb), akkor is csak megfelezted az összút távolságának megtételéhez szükséges energiát, míg a gyorsításhoz szükséges energia exponenciálisan nő.
Vagy rosszul gondolom?
8
Azt elhisszük, hogy téged nem érdekel, de amint beülsz a kocsiba a KRESZ szabályok rád is érvényesek. Az ilyen haladok is meg nem is vezetéssel veszélyezteted a többi közlekedőt. Bár tudjuk, téged az se érdekelne ha valaki éppen akkor kezd előzni amikor épp a gyorsító-spóroló szakaszban jársz és vagy fél órát küzd azzal, hogy elmenjen melletted mert pl nem egy Lambót vezet, aztán több sikertelen próbálkozás után km-eken keresztül mögötted ragad! Mit számít, hogy szerencsétlen meg akar előzni mert töketlenkedsz előtte, az a lényeg, hogy neked most gyorsítani kell. Az, hogy ezzel megtéveszted, vagy akaratodon kívül provokálod a mögötted érkezőt szintén nem érdekel senkit ugye? Nem nehéz mert rengeteg ilyen van, de kívánom, hogy mielőbb fuss össze azzal a vezetővel aki ugyan úgy tesz a másikra mint te magad és pár ilyen "lassítok-gyorsítok" szivatás után szedjen ki a volán mögül!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!