50ccm-es robogó téli karbantartás?
Mosd le a motort, ne egye a kosz.
Töltsd fel a tankot.
Ereszd le a karburátorból az üzemanyagot.
A gyertyát tekerd ki és öntsél bele egy kávéskanálnyi motorolajat. Ha an berugó kar akkor párszor rúgjál rá, ha csak önindító van akkor földelt gyertya melett indítózz párat.
Kipufogó nyílást tömd be egy ronggyal, én egy lufit szoktam ráfogni befőttes gumival.
Akksit vedd ki , vidd el kevésbé hideg helyre, lehetőség szerint rakd csepptöltésre vagy 2 hónaponta picit töltögesd.
Takard le egy ponyvával a motort. Ne egy nejlon fóliát használj hanem valami olyasvalamit ami tud "lélegezni". Nekem pl egy lepedő van erre a célra.
Tankot nem muszáj feltölteni mert műanyag tankjuk van a robogóknak.
Az aksit vedd ki és tedd meleg helyre meg néha tedd töltőre.
Ha vízhűtéses akkor töltsd fel fagyállóval.
Ezek a legfontosabb dolgok.
Kéthetente beröffented,bemelegíted,aztán hello.
Nemkell bűvészkedni itt lepedővel,olajjal,meg istentudja mit írtak még...XD
Az akksit jobb ha kiveszed belőle.
Elárulnád azt is,hogy miért nem jó?
Miért jobb az,ha színes lufikat,valamint ponyvát teszel rá?
"Elárulnád azt is,hogy miért nem jó?
Miért jobb az,ha színes lufikat,valamint ponyvát teszel rá?"
Szívesen elmagyarázom: a motor úgy egészét arra tervezték, hogy menetközben legyen legyen a legoptimális működés. A léghűtést vagy a vízhűtést,vagy akár a légolajos paripákat pontosan arra tervezték, hogy olyankor tartsa optimálisan a cuccok hőfokát amikor a motor üzemszerűen közlekedik, nem pedig arra, hogy "egy helyben járjon". Persze, elketyeg az amíg van benzin a tankban, de ez nem olyan kedvező az élettartam szempontjából . Ezért ildomos pl nagyobb vasak esetén is, hogy hidegen még nem pörgeted és a körülbelül a 72-80 fokos hűtővízhőmérsékeleten tekergetheted a szarvát. Városi araszolásban simám lehet 100-110 fokos is a hűtővíz ami szintén nem egy ideális állapot, ilyenkor meg kell várni még a motor visszahűl ( kiérsz az araszolásból és normális tempóban mész tovább, közepes fordulatszámtartományban ), majd amikor elérte az előbb említett hőfoktartományt a cucc akkor megint lehet tekergetni és nem fog akkora kopás fellépni.
Összefoglalva: egy álló motor nem ideális körülmények között működik és csak a kopást növeli a gyakori indítgatás.
Á igen , a lufi: nos, sajnos nekem sincs fűtött garázsom és hogy minimalizáljam a belső rendszerekbe bejutó párát, esetleges lecsapódást mindig lezárom a kipufogó végét.
Ezt egyébként nem én találtam ki. Olvass el egy szerviz manualt, esetleg egy Haynes könyvet és ott is megemlítik.
A ponyvát azért rakom rá mert nálam fél évet szokott állni a motor, ne lepje be a por a fényezést, viszont legyen légáramlat, ne egy hermetikus bigyóban legyen a gép. ( Általában lemosom, lepucolom + az általam említett dolgokat végzem el ugyanazon a napon amikor "elrakom a télire", maradjon annyi "levegője", hogy ki tudjon száradni rendesen az, aminek ki kell száradnia.)
Egyébként ezt sem én találtam ki, hanem az említett szakirodalmak tartalmazzák, de akár fórumokon is utánanézhetsz.
" ...mindig lezárom a kipufogó végét. "
Mármint télire elrakáskor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!