Hogyan és miért alakult ki a rossz vélemény az olasz motorokról? Pl aprilia.
Figyelt kérdés
2014. dec. 2. 06:10
1/10 anonim válasza:
Erre nagyon összetett magyarázatot lehetne csak írni, de igazából szerintem nagyrészt baromság kisebb részt meg az olasz autókról kialakult közvélekedés veszi egy kalap alá a motorokat is. Nekem Apriliám van (97-es Pegaso 650) nem ilyet akartam kimondottan de az állapota meg a sokoldalúsága megfogott és megvettem. Mivel gondos gazdáknál töltötte addigi életét, nekem semmi bajom nem volt még vele, csak kopó/fogyó dolgokat cseréltem. (Gumi, láncszett, fékbetét, gyertya, levegőszűrő, akksi) Illetve az első jobb teló kezdett el fojni, de kiderült hogy azért mert 2 tized milliméterrel nagyobb szimering volt beletéve, hát ez azt hiszem nem a motorgyár problémája, de nem is az előző gazdáké, hanem egy "nagyvonalú" szerelőé. Az osztrák (Rotax) blokk is állja a sarat, bár én nem nyüstölöm, tehát extrém terhelésnek egyáltalán nincs kitéve. Megmondom őszintén én nem nagyon tudnám elképzelni már hogy ne olasz motorom legyen, bármilyen jó teszteket olvasok is japánokról vagy a BMW-ről. Az hogy a MotoGP-ben melyik márka hogyan szerepel, az engem nem érdekel, az egy nagyon sok tényezős sportág.
2/10 anonim válasza:
így van első válaszoló, a MotoGP az teljesen más. Rossz vélemény igazán a 2T-s Apriliákról alakult ki hazánkban. Hogy miért? Nos, ennek több oka van, de ami miatt idehaza húrrogják az Apriliát az az, hogy a kedves tulaj nem tudja fenntartani vagyis nincs pénze a fenntartásra. Az olaszoknak úgy gondolták hogy ők piacra dobnak egy versenyzésre való motort, vegyük példának az RS 125-öt. Ismerték a Rotax-ot Ausztriába, szóval tudták hogy kár erőlködni azon hogy gyáron belül fejlesszenek egy blokkot mikor ott a Rotax 122. Inkább építettek a blokk köré egy világverő vázat egy világverő futóművel (ami mellesleg) 3x akkora blokkot is kiszolgálna, amivel a kategóriát toronymagasan uralják. Igen ám, csak hogy a hatalmas teljesítménynek vannak hátrányai is, mégpedig hogy a kategóriában megszokott fordulat felett pörögnek, mivel erősebbek, nagyobb terhelés hat az alkatrészekre így gyorsabban kopnak, gyakrabban kell cserélni és persze a fogyasztás is nő ami valahol 6 és 10 liter között áll meg, az olajra nagyon kényes és a minőségi olaj az nem 1-2 ezer ft hanem duplája vagy triplája. Természetesen ehhez megvan az a feeling hogy egy RS125-el versz mindenkit 125 ccm-ben sőt még a 4T-s 250-eket is állva hagyod. Mind az Aprilia mind pedig a Rotax kínál a gépeihez gyári alkatrészeket amik nem olcsók, sőt, drágák, és vannak persze az utángyártók akik noha gyártják szépszámmal és mindenféle jólcsengő névvel az alkatrészeket de azt egy Aprilia nem szereti, utálja és ki is löki magából. Itt vannak a bajok idehaza, hogy amikor 10 000 km után meg kellene venni a 140-160 000 ft-os gyári hengert vagy a 100 000 ft körüli hajtókart, mit csinálnak kicsiny hazánk lakói? Elmennek egy üzletbe és megveszik a 5-10 000 vagy 20 000 ft-os utánygyártott dolgot, mert hát az utángyártott az ugyan olyan jó mint a gyári, na és akkor nyelezik a motort, majd mikor kiadja magát a blokk és megáll, akkor szépen mit mondanak?? Húú, milyen fos az Aprilia mert tönkre ment, mert állandóan szerelni kell mert stb. és már meg is van a rossz vélemény. És akkor olyanról hogy a váltóban mikor cserél olajat vagy hogy milyen 2T olajat önt bele, már nem is beszélek. További gond, hogy idehaza nagyon kevés az olyan szerelő aki normálisan ért az Apriliákhoz és el is mondja hogy mit hogyan kell, mit kell venni bele, megértem őket, mert hiába mondom én is a hülyegyerekeknek hogy rendeljük meg bele a gyári főtengelyt, nem akarják, idehoznak valami noname kínai alkatrészt hogy rakjam bele neki mert a boltban ezt ajánlották, már akkor tudom hogyha nyelezni fogja a motort nyár végén megint hozza hogy bibi van vele, de bele kell raknom mert nincs másra lóvéja. Egy szó, mint száz, nem tudják fenntartani!!
3/10 anonim válasza:
Egyetértek. Az egyik haverom szerelő az egyik nagy Bp..-i autókereskedés szervizében. Elmondása szerint a Magyarországon már futott, főleg prémium kategóriás használt autóknak (BMW, Audi... stb.) is ugyanez a problémája; pl. Németországban 160 000 km-t fut egy BMW, majd az ott rendszeresen szervizelt és karbantartott (tiptop) állapotban lévő járgányt behozzák M.o.-ra, hogy itt 60-80 000 km alatt legyilkolják és majd a 3. tulaj ráköltse a gatyáját is... :). Nincs mit tenni, ez már a magyar folklore része...
4/10 anonim válasza:
sajnos ez Magyarország :( Egy RS125 blokk felújítása eredeti alkatrészekből 340 000 ft, ezt idehaza senki nem fizeti ki sajnos, ezért galyazzák le, Olaszországban a fiatalság aki nyelezi az RS-eket, röhögve oda nyomja az 1000-1200 eurót a felújításra...
5/10 A kérdező kommentje:
Kösz a válaszokat.
Utolsó. 340 ezer felújítanina blokkot eredeti alkatrészekkel. Kibontanád hogy ez mit tartalmaz és hogy mi mennyibe kerül?
2014. dec. 3. 14:46
6/10 anonim válasza:
Henger, dugattyú, főtengely, hajtókar, csapágyak. Egy eredeti csapágy 13 200 ft/db, töbit ebből már kitudod találni hogy mennyibe kerül
8/10 A kérdező kommentje:
Biztos velem van a baj. De ebből a képletből még nem tudom kiszámolni hogy nagyjából mi mennyibe kerül. Amúgy meg úgy is írhattad volna hogy hengerszett. Meg komplett főtengely.
2014. dec. 4. 05:32
9/10 anonim válasza:
Henger 59 600 ft
Hajtókar 64 800 ft
Főtengely 53 860 ft
Henger 158 740 ft
Csapágy 13 200 ft/db
Euro-bol vannak átszámolva 320 ft/Euro-ba számoltam.
Persze ettől olcsóbban is fellehet újítani egy RS125-öt, de akkor ne várjuk tőle hogy ugyan azt tudja és ugyan addig bírja mint a gyári dolgokkal, ellenben sokan azt hiszik hogy az olcsóbb többet bír, aztán sápítoznak mikor kiadja magát.
10/10 anonim válasza:
A legelső dugattyú akart lenni és nem henger, henger a végén van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!