Van egy alfa romeo 156om mitol lehet a fordulatszam ingadozas?
Na most lehet hogy hülyeségnek tűnik amit mondok, de én meg olyat tapasztaltam az én Fiatomon (jah, szarolasz az is..) hogy nyirkos, esős időben hidegindítás után ha hátramenetbe kapcsoltam akkor megemelkedett a fordulatszám. Ez hatalmas kérdőjelet ültetett a fejembe, vajon mitől lehet?...
Nézegettem, gondolkodtam, és azt figyeltem meg hogy nem konkrétan a váltó állása a döntő, hanem az amikor kigyullad a tolatólámpa. Ez egy kicsivel hamarabb megtörténik mint ahogy konkrétan bevenné a váltó a hátrameneti fokozatot. Na, mondom ez elektronikus gond.
De vajon mi köze van a tolatólámpának a motorvezérlő elektronikához?? Nos, megkerestem hogy hol van a tolatólámpa kapcsolója. Meg is találtam, ott van a váltón lévő mozgatómechanizmus konzolján becsavarva menetesen. Hm, töprengtem hogy nem lehet e esetleg, hogy kúszóáram közlekedik a kapcsolón keresztül a váltóházba vagyis a testelési pontba. Befújtam hát a kapcsolód WD-40-nel, és láss csodát, a probléma azóta nem jelentkezik. Mi ebből a tanulság? Az hogy a kúszóáram fogalma nem fikció. Na most hogy a te autódnál is ez e a probléma azt nem tudom, mindenesetre nem ártana szemügyre venni az elektromos rendszereket, azok csatlakozásait, főleg azokat amiknek a változtatása (ki-be kapcsolása) befolyásolja a motor működését. A testelési pontok mindig legyen tiszták, és fixen rögzítettek, mert ellenkező esetben abból is adódhatnak "tréfás" dolgok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!