Mazda 323F 1999 1.8. Kicsit ereszt a hűtőfolyadék, egy kis folt van mindig belőle a kocsi orra alatt, de nem találom a forrását. Fogy a hűtővizem, de lehet nem csak ettől. Most vettem a kocsit, de a többi autóhoz képest jobban füstöl. Fehér füst, pont olyan a szaga mint a láncfűrész füstjének. Ha megállok a lámpánál mindig rákezd füstölni. Lett bele téve hűtőtisztító vegyszer, ugyanis állt benne a mocsok. Mielőtt le lett cserélve a vegyszeres víz, egy 30 kmes táv után olajos habzás volt a hűtővizem tetején (lehet csak a vegyszer miatt amit kihozott onnan). Most lett kicserélve, azóta nem voltam csak a városban, úgy nem habzott. Beindítva benéztem az olajbetöltő nyílásba, nem láttam semmi habzást vagy füstöt kijönni. Kb 150 km után vehető észre olajfogyás, szóval úgy saccolom majd olyan 1500 km-nél lesz majd a minimumnál. Ezeknek az infóknak a birtokában hogyan tudhatom meg, hogy hengerfejes-e vagy tömítést kell cserélni?
Ja még valami: Hideg indításnál kell forgatnia vagy 7et mire beindul. Kb 3ig el kell számolni mire bepöccen. Utána indul normálisan.
2014. nov. 30. 14:16
2/4 anonim válasza:
Szereld ki a gyertyákat. Ha nem egyforma a gyertyák színe, 1-2 hengeré nagyon más mint a többi, akkor az is a hengerfejesség elméletét támasztja alá. Ezen kívül szerintem a szelepszárszimeringek is fáradtak lehetnek. Valószínűleg nem lesz megúszható hogy a hengerfejet le kell kelljen kapni.
2014. nov. 30. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
3/4 anonim válasza:
Az előttem szóló jó ötleteket ír, ahhoz én is csatlakozom, a motorolajat is nézd meg nem-e koszos vagy valami, esetleg még a hűtő rendszert is nézd át alaposan nincs-e repedés ahol szivároghat a víz vagy valahol valami bilincs nem-e lazult meg, vagy tömítési hiba. Bár én is a hengerfejre tippelek amin elég valószínű hogy tömítést kéne cserélni, ha a hűtővízben nincs motorolaj akkor még nincs akkora probléma sem. De minden esetre ha nem oldódik meg a hiba, és mindennap figyeld az olajszintet meg a hűtővíz szintjét is figyeld rendszeresen, esetleg tegyél a csomagtartóba motorolajat meg hűtővizet is tartalékba ha esetleg útközbe akadna valami akkor tudd pótolni ezeket ameddig el nem jutsz egy szerelőhöz. Az indításnál én arra tippelek hogy vagy az önindító kezdi a végét járni, lehet csak el van koszolódva és azért, vagy egyszerűen a gyertyák vannak elkoszolódva amiket picit meg kell tisztítani, vagy cserélni.
De ha menet közben semmi szokatlant nem veszel észre akkor különösebb baja nem lehet neki. Ha nem oldódik meg a hiba, mindenképp vidd el megmutatni egy szerelőnek aki alaposan átvizsgálja az autódat mert lehet hogy teljesen más baja van, vagy egy alapos felújítás kell neki, tömítések cseréjére pl. Meg ha koszos volt a hűtővíz könnyen lehet hogy az egész rendszert ki kell takarítani alaposan mert a házi megoldással 100% osan nem lehet.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!