Opel Astra G bertone vélemények?
Kinézet, megbízhatóság, alkatrészárak.
1.8-as motorral.
Szerintem a G astrák közül ez nagyon jól néz ki, a többi olyan semmilyen, de ez a kupé szépre sikerült, kár hogy a J -ből (H-ból sem) már nem csináltak kupét (a 3 ajtós nem az!), akkor lehet, hogy lenne olyan Opel ami nekem is tetszik!
Megbízhatóságról, árakról nem tudok semmit, mivel nekem nem volt ilyenem, de gondolom 90%-ban megegyeznek az alkatrészárak egy normál G Astrájéval.
Minden az eredeti G astráé a megbízhatóság és az alkatrészárak. Egész megbízható és elég olcsók az alkatrészek. A kinézet elég jó, már kultautó lett ez a coupe. Elég jól lehet külsőre tuningolni, ha rákeresel, akkor rengeteg ízlésesen megcsinált G astra coupe van. Találhatsz még sirályszárny ajtósat is.
A sima G Astra is elég jó szerintem a külsőségekben, azokat is jól lehet variálni külsőleg. Jól néz ki még a cabrio G Astra is, csak az inkább a legfiatalabbaknak való.
Régi kérdés, csak azért válaszolok, mert biztos olvasni fogja más is, aki épp egy kupét venne és először. Életem legjobb döntése volt, de én a 2.2-est vettem... (z22se)
Ne féljetek tőle, ha megfelelő törődést kap, és olyan gazditól veszitek, aki ezt megadta neki, a világból kimegy.
2 éve megvan, egy-két apróságot kivéve, plusz a kopó alkatrészeken kívül, mást nem csináltattam rajta.
Igaz, van egy betegsége a mocinak. A lánc olajkenése nem tökéletes, ami miatt a vezérlés kb 200 ezer km-ként megadja magát. Ez sem törvényszerű, vékony, minőségi 5w30, vagy 5w40 olaj kell neki, de a z22yh olajfuvókájával teljesen kiküszöbölhető a probléma, akkor meg örökélet +20 év... :D
Félelmetesen hangzik egy laikus számára, de azt kalkuláljátok bele, hogy egy kult autóról van szó, amit sokan hobbiból építenék szerelők, és konkrétan egy facebookos csoportban van egy szerelő, aki kifejezetten ezt a motort építi, 15 plusz éve, és mindenki ajánlja... Ha megveszem egy ilyen motorral egy kupét vagy cabriot, többé nem lesz gondod a lehúzós szervizekkel. . (privátban szívesen adok elérhetőséget)
Nekem is ő segített, és nagyon komoly lett a vas.
Ráadásul a csoportban tudsz olyan autót venni, ami garantáltan tip top! Ha valaki 1.8-at vesz, az is megoldás, de szerintem egy 2.2-essel jobban jár. A 2.0 turbót pedig azoknak ajánlom, akik második autónál veszik, hobbiautónak. Sajnos sokkal drágább mulatság hozzá minden, viszont cserébe olyat megy, hogy megőrülsz...
Az egynyóc elmegy 10 literrel, a 2.2 12-vel, de sokkal öblösebb... Ne hallgassatok a sok tudósra, meg a legrosszabb motorok közt van stb... Gőzük nincs róla. Napi szinten használom az enyém, és nagy a szerelem. Sok sikert hozzá, bátorság. ;)
Pont ma akadtam bele a kérdésbe, egy szintén elégedett 2.2-es (Z22SE) tulaj. Az autó egy 2005-ös Astra Cabrio, ebben már az EGR-szelep mentes motor van a gyárilag átdolgozott láncfeszítővel, erősebb lánccal (11065401 utáni motorszám). Viszont a 2-vel előttem lévőhöz hasonlóan, a hidraulikus láncfeszítőt én is kicseréltettem, én a Z20NET motor feszítőjére (cikkszám: 12608580).
A kocsiban most 225ezer km van és nem csörög, szépen jár, az olajfogyasztására kell odafigyelni hogy ne menjen minimum szint alá és 5w30 olajjal járatni. Aki, azt mondja hogy ez egy megbízhatatlan motor az a 2003-as előttiekre gondol, azokkal tényleg sok a gond.
A láncfeszítő kb 20ezer forintba kerül, kicserélni nem nehéz, a szelepfedelet kell hozzá leszedni hogy könnyebben hozzáférhessünk. Mindezek ellenére lassan nekem is érdemes elgondolkodni a teljes lánckészlet cseréjén, de szerintem egy 50ezer km-t még simán el fog menni így ahogy van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!