Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van az, hogy egyszer...

Miért van az, hogy egyszer jobban pörög az 50 köbcentis enduro motorom, máskor pedig teljesen lomha?

Figyelt kérdés
Egyes napokon nagyon szépen pörög maximum sebességbe rakva is, máskor pedig alig lehet berakni az utolsó sebességet, mert nagyon lomha. Mi okozhatja azt, hogy egyszer ilyen, egyszer olyan a teljesítménye?
2014. nov. 27. 01:53
 1/7 anonim ***** válasza:

több 2t olaj, kevesebb 2t olaj.

A sok olaj nagyon megtudja fogni.

Vagy a szél. szembeszél, hátszél. Az ilyen 50-eseknél nagyon érezhető egy olyan kis szél is amit gyalog nem veszel észre, de az 50-es motor már 30-nál észreveszi.

Attól is függ hogy mennyire ebédelsz be.

2014. nov. 27. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Ezen kívül még a levegő hőmérséklete is befolyásolja a teljesítményt.
2014. nov. 27. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Utolsó jól mondja. A levegő hőmérséklete beleszól a karburálásba. Ha hideg van akkor a levegő "sűrűbb" több oxigén jut az égéstérbe, ehhez viszont a karburátor változatlan mennyiségű benzint adagol, ezáltal a keverék benzinben szegény lesz, ami teljesítménycsökkenéssel jár. A kétüteműek különösen érzékenyek erre. Versenymotoroknál akár futamonként is cserélik a főfúvókát amit előzőleg kikísérleteztek a különböző léghőmérsékletekre, sőt a légnyomást is figyelembe szokták venni.
2014. nov. 27. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Hát nemtudom nekem 20 éve ugyanúgy megy a simsonom hidegben melegben esőben olajjal olaj nélkül..


Szerintem van valami nyermó az úszóház alján,amit időnként felkap a főfúvóka..

2014. nov. 27. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Simsonnál is lehet érezni változást, de nem akkorát mint egy kihegyezett(ebb) pörgős motornál.
2014. nov. 27. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
A karbi teljesen tiszta, nagyjából egy hónapja lett szétborítva utoljára. A légszűrőt ma pucoltam, olyan durván nem volt koszos, de azért kíváncsi leszek. Olajból ki lett kötve a gyári olajozás és 1:40-es keveréket zabál. Alapból egy 12-es karbi volt rajta, amitől iszonyat lassú volt. Ezt cseréltem egy 17,5-es karbira, amivel végre el lehet váltani az utolsó fokozatot. Az lehet ok, hogy a légszűrő a gyári, holott a karbi egy kicsit nagyobb, mint a gyári? A gyári karbi ezekre 16-os torokkal van.
2014. nov. 28. 02:22
 7/7 anonim ***** válasza:
Tegyél rá egy gyári 16-os karbit és ne kínlódjál vele tovább. Ha magas fordulatra hangolod akkor alacsony fordulaton lesz ramaty ha meg alacsonyra akkor nem fog kipörögni, hidd el hogy a gyári megoldás a legjobb kompromisszum.
2014. nov. 28. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!