Powerszelepnek mi a lényege egy kétütemű motorban?
Hol található ez a motorban? Kipufogóban?
Kis vagy nagy fordulaton van szerepe? Valaki magyarázza el nekem légyszíves.
Szerinted ennek van köze a kérdéshez? Nem azt kérdeztem hogynmelyik autókban nincs. Hanen hogyn mi a működési elve.
Úgy tudom hogy a kipufogóban van.nagyobb fordulaton nyit ki. Mikor kinyit akkornmegugrik a motor állítólag. De azt olvastam valahol hogy a power szelepneknkis fordulaton van jelentősége. Szóval akkor hogy isbvan ez? Vlaki magyarázza el nekem
Anno volt egy Suzuki rg gamma 250-es mocim..
6500-as fordulatig úgyment,mint egy Mz..majd kinyitott a power szelep...és...nemvolt ellenfél.xD
Igaz beszopta a 14 lityót is ha folyamatosan hegyeztem..
"De miért nem lenne ereje kis fordulaton power nélkül? És miért van az ugrás akkor?"
Azért nem lenne ereje kis fordulaton powerszelep nélkül, mert az óriási kipufogónyíláson át dolgavégezetlenül távozna a keverék. Megérkezik a felömlőkön át a hengerbe, nincs ideje elégni, mert a kipufogónyílás hamar nyit, így csak tódul befelé az üzemanyag a kipufogóba, neked meg nem megy a motor. A powerszelep úgy zárja le a nyílást, hogy a felső pereme lejjebb kerül, ezért alacsony fordulaton is van ideje elégni a keveréknek, még mielőtt a lefelé tartó dugattyú kinyitná a kipufogónyílást. Magasabb fordulaton magasabban nyit a kipufogónyílás, de ez nem okoz gondot, mert ott rövidebb idő alatt is elég a keverék és így marad elég ideje kimenni a kipufogón.
A powerszelep olyan mint a turbó,csak nem levegőtöbbletet ad a hengernek a kiáramló kipufogógázok hatására adott rmp számtartományban, hanem a henger kipufogószelep felőli oldalon a powerszelep elkezd fokozatosan kinyitni a magas fordulatszámot elérve a beszívott keverék és a kiáramló kipugázok hatására. Alacsony forulaton szelíden gyorsul a motor, csekélyen fogyaszt,de amikor kinyit a power akkor megy mint az állat, ugrik mint a bika és fogyaszt is bőven, nem keveset.
A powerszelepes motorokból a mechanikus power 6500rpm fordulaton nyit, a villanypoweros pedig 7500-on. Na de ez típus- és évjáratfüggő.A mechanikus power hamarabb nyit, olcsóbb,pontatlanabb,megbízhatóbb, de az elektromos power magasabb fordulaton nyit, pontosabb, drágább, nem az egyik legmegbízhatóbb de az igényes karbantartást elvégezve kiszolgál jó sokáig mint a mechanikus powerszelep, de ha nincs megfelelő töltése a motornak,az aksi elégge meg van merülve akkor nem nyit ki teljesen és erőtlenül gyorsul a moci.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!