Nyáron lesz autóra jogsim, mit vegyek?
Sziasztok, nyáron majd leteszem a jogsit autóra, amivel elméletben 50 köbcentis motorral is mehetek, és az lenne a kérdésem hogy szerintetek melyiket érné meg jobban? Legjobb esetben 150-200 ezrem lesz addig, néztem eddig használt motorokat, abból ha nagyon szerencsés vagyok 120-130 ért szerintem már lehet kapni jót (nem szeretem a robogó kinézetét, meg azt hogy automata váltós, ezért enduro féleségeket néztem).
Autóból meg nem tudom mit hogy, mert az a probléma hogy több benzint eszik, viszont nem fáznék benne annyira, meg azzal vihetek is akárkit, ami azért még is csak egy nagy + pont az autónak :D
Iskolába mennék vele főleg, 5-6 km oda-vissza, de persze néha mennék más fele is.
Használtat szeretnék venni, mert igazából ennyi pénzért csak azt lehet sajnos.
Az lenne a kérdés hogy szerintetek melyiket kéne és miért, meg azt hogy ha mondjátok hogy autót vagy motort akkor légyszi azt is hogy milyen fajtát, meg hogy mire figyeljek náluk, meg hogy melyik a jobb, olyan értelemben hogy kevesebbszer romlik benne valami, meg szervizelni meg ilyesmi.
5#: "Egy autó fenntartása havi 3-4000 Ft, és akkor még egy métert se gurultál vele. A szervizről meg ne is beszéljünk."
EZT HONNAN TALÁLTAD KI?
Tegyél mögé minimum egy nullát!
Műszaki 2évre 20, bizti egy évre 25, jármű adó egy évre 20, ez ugye havi 4500.
Tegyük fel megyek havonta 500km -t( nem szoktam többet), az 380Ft/l benzinnel a 10l fogyival 5*380*10 vagyis 19eFt.
Most járunk kb. 25e nél és még egy kopó dolgot se cseréltünk.
Évente olajcsere 20eFt, futóműre magyar utak miatt 20eFt, kopó dolgok(fék,stb.) 20eFt, fél évente egy-egy apróbb hiba(2x10e vagyis évi 20e),vegyük azt 5évig birja egy új gumi szett akkor a 100eFt -t elosztod 5 fele az 25eFt évente, ez egybe 20+20+20+20+25=105 kb. legyen 100as az havi 8e.
25+8=33, tehát minimum havi 30-40eFt ha havi 500km -t kocsikázol!
Akkor még nem számoltuk bele egy váratlan klíma töltést, bontott légtömegmérő vadászást, kettőstömegű lendkereket,
extrák bővítését(megtetszik a gyári telefon vagy memóriás ülés, stb.), lezúzod a kocsi csücskét mikor nem jöt ki, hogy keresztbe bsztad a körforgalomban, stb.
Autómata váltó esetén a nagy cumit(pl. az átlag ember számára elérhető korosztály már 500ekm futás körül van és ez a zf nél is nagy szó már...)
Akinek a vásárlás gondot okoz annak a fenttartás nagyon azt fog okozni!
150-200ból meg bármilyen kocsit kapsz, mindig úgy szoktam mondani ez a kezdő részlet a többi meg a "hitel", ugye öreg SEL mercire nem ad a bank hitelt, de mikor bagóért megveszi a bolond autó bzi magának jön a többi havonta....
Motor meg megint hasonló kiadások, van sportmotorom is!
Pl. most 200ért akarnék autót, elmennék és ez előtt lobogtatnám a 2kilót: [link]
Ennyiért ez nem pénz, inkább a havi "fixet" a bárdiba, unixba viszem, mint a banknak egy gyufásdobozra!
Egy a lényeg túl kell látni a vásárlási költségen!!!!
Sokan ott cseszik el! Ha nem megy nem kell bevállalni!
5#: "Egy autó fenntartása havi 3-4000 Ft, és akkor még egy métert se gurultál vele. A szervizről meg ne is beszéljünk."
EZT HONNAN TALÁLTAD KI?
Tegyél mögé minimum egy nullát!
Ismétlés a tudás atyja: " és akkor még egy métert se gurultál vele"
"Ismétlés a tudás atyja: " és akkor még egy métert se gurultál vele""
Nincs közlekedésre alkalmas állapotban és üres a tank akkor se gurult még egy métert se vele, mert nem tud!
Vagy te elindulsz fék nélkül kopott gumival és a tankban 2literrel, majd tankolsz 500ért?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!