Van egy lada 1500-asom és g#ci sokat eszik városban benyom 10-11 l-t ha lecserélem a karburátort kevesebbet eszik?
Nem biztos, hogy le kell cserélni, elég, ha pontosan beállítod. Bár csodát ne várj: az 1500-as motor hidegen, városban elkéri a 10 litert. Mikrokapcsolós karbival, ötfokozatú váltóval, sok motorfékezéssel tartósan le lehet menni 10 liter alá, de a mezei vákuumos karbinál ez nem mindig jön össze. Főleg, ha falsot szív, ennek ellensúlyozására orrán-száján dől a benzin és valami fakezű szaki trehány módon, a fojtószelep ütköztetőjénél állította be az alapjáratot. Városi használatban ugyanis rengeteget számít a megfelelő alapjárati beállítás, amit a Ladáknál eléggé nagyvonalúan szoktak kezelni a szerelők. Alapjárati fordulatszámot még csak-csak állítanak (igaz, sokszor rosszul), de a keverékminőséget és a melegítőkeverék összetételét már nem szokták erőltetni. Sokan azt sem tudják, hogy ezek is állíthatóak. Sőt, olyan is van, aki az odaégett kartergáztól eltömődött átmeneti furatokat reménytelenül benzindús alapjárati keverékkel (vagy rosszabb esetben feljebb állított benzinszinttel) ellensúlyozza. Te meg a végén nem érted, miért fogyaszt rengeteget az autó.
Ja, és még valami: a karbi beállítása nem minden. Ha az alapelőgyújtás rossz, alacsony fordulaton nem megy az autó, nyomni kell neki a gázt, máris megvan a nagy városi fogyasztás. Ez akkor fordul elő, mikor az elosztóban a centrifugál-szabályzó első fokozatában kinyúlik a rugó, későn kapcsol, ezért csörög a motor. Ennek ellensúlyozására meg szokták növelni az alapelőgyújtást, ettől viszont alapjárat közelében gyengébb lesz a motor. A szakadt, áteresztő vákuumos előgyújtás-szabályzó is hatékonyan teszi tönkre az alacsony fordulati nyomtékgörbét: gázadásra nem növeli meg az előgyújtást, a motor nem megy, de csörög, hiába taposod neki. A benzin meg csak dől befelé. Ha az elosztóban minden jól működik, nem kell annyira nyomni a gázt, az pedig a legjobb fogyasztáscsökkentési módszer.
És mindezek persze semmit sem érnek, ha túl kicsi vagy nagy a szelephézag, reménytelenül meg van nyúlva a vezérműlánc, nem zár a termosztát vagy a vízterekben felhalmozódott mocsok miatt nem működik a szívócsonk fűtése, esetleg a termosztátos kocka-légszűrőben kiment a termosztát és ezerrel tódul be a hideg levegő a motorba. Ezek is képesek megdobni a fogyasztást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!