Mit jelent a BMW 520, BMW 318, BMW 324 td pontosabban a számok mit jelentenek a bmw-k nevében?
Azzal egészítsük ki, hogy a második két szám nem feltétlenül utal a lökettérfogatra. Az 520 2 literes, de a 318 is 2 literes 98 óta, az 518 is. Csak az x20 6 hengeres 2 literes, a x18 4 literes 2 hengeres.
Sokkal informatívabb megnézni a wikipedia oldalt és a szócikkben is el kell olvasni az al oldalakat:
Összegezve:
A BMW-nék az 1. számjegy az autó típusára utal (1-es, 3-as, 5-ös...), a másik két számjegy a teljesítményszintre utal (régen a löktérfogatot mutatta, de ma egy blokkból több teljesítményszintet is ki tudnak hozni).
Meg vannak az egyebek, i a benzines, d a dízel, x az összkerekes.
"de ezt sosem értettem"
Kb. 2005 után szerintem maguk a BMW marketingesei sem nagyon értik, addig nagyon logikus volt az egész, de után egy összevisszaság lett, a régi fajta motorokra alapozzák mai napig a megnevezést, pl az új BMW 328i nagyjából annyit tud, mint a régi 2.8-as 328i, csakhogy az újban 2000-res motor van ha jól tudom. Na de hol van itt a logika, ezentúl mindig a régi modellek szerint állapitják meg, hogy 20, vagy 28 legyen??
az első szám a típusjelzés, a második kettő az régebben a lökettérogatot jelölte, manapság (utóbbi 10 év) pedig nem mindig a pontos lökettérfogatot jelöli, hanem inkább utal a teljesítményre úgy, hogy hagyományos szívó benzines, vagy hagyományos modern turbódízel motorok teljesítményéhez viszonyítva számozzák a modelleket a teljesítményűk alapján.
példa: BMW 320i: 3-as modell, 2 literes benzines motorral. ez kb. olyan mintha azt mondod: opel astra 1.6i. A BMw-nél nem rendes neve van a modellnak,mint pl. astra, hanem számokkal nevezték el őket.
ezenkívül ha pontosabban akarod megnevezni az autót, akkor ott vannak a gyári kódjelzések, minden BMw-nek van egy (e betű+ két szám) kódja. Ugyanis abból hogy 320i nem derül ki hogy egy új, vagy egy 30 éves 3-as BMw-re gondolsz. A 3-as BMw-k pl. így jöttek sorba: e21, e31, e36, e46, e90, és most a legújabb, aktuális 3-as BMW F11 kódjelzéssel. Ugyanúgy ahogy van 1-es golf, 2-es golf....7-es golf. tehát a BMw-nél egy adott modell kül. generációit e+szám jelzéssel különböztetik meg.
az újaknál ahogy mondtam, már nem mindig a lökettérfogatra utal közvetlenül a számjelzés.
pl. az 530d jelzésű modell még a mai napig 3 literes (turbo)dízel motoros 5-ös BMw-t jelöl, de pl. a 335i-ben nem 3.5 literes benzines van ahogy azt gondolnád a régi számozás alapján, hanem 3 literes kétturbós benzines. A 335i arra utal, hogy egy 3.5 literes szívómotornak felel meg teljesítmény alapján.
egyéb:
a számok után szokott állni még egy betű, ezek jelentése:
i: injektor (benzines motorok)
d: dízel(most már mind turbódízel jóideje)
ix vagy xi: összkerekes benzines
xd: összkerekes dízel
IS: injektor sport(átlaosnál sportosabbra hangolt, de nem M-es benzines)
Régebben amég voltak szívódízelek, ott d betű a szívódízelt jelentette, a TD, meg a TDS a turbódízeleket (utóbbi intercolleres turbódízel volt, de hogy pontosan az S betű mi azt nem tudni)
konkrét példák: 530xd: 5-ös BMW, 3 literes turbódízel, összkerékhajtással.
Nagyjából ennyi, az X1, X3, X5 stb modelleket úgy jelölik, hogy külön utána írják oda a számot tehát pl.
X5 3.0 D (nem úgy, hogy X530d)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!