Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik lopáselleni módszer a...

Melyik lopáselleni módszer a leghatékonyabb? (pl. kormányzár, váltózár stb. )

Figyelt kérdés
2014. nov. 14. 21:32
 1/4 anonim ***** válasza:
Műholdas járműkövető.
2014. nov. 14. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Ha alarják viszik! Trailer, jeladó blokkolása stb! Pajzs teknológia egy elég jó megoldás!
2014. nov. 14. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

Önmagában egy módszer sem hatékony. Mindegyiket ki lehet iktatni. A kérdés mindig csak az, hogy megéri-e kiiktatni. Az autótolvajok már rég nem telepi suhancok, akik marhára unatkoznak és egy jót akarnak kocsikázni. Profik dolgoznak az iparban, akik megrendelésre lopnak. Elviszik az autót, szétbontják, eltávolítják az azonosítójeleket és már megy is az orgazdán keresztül a kuncsafthoz a "teherautóról leesett" katalizátor, légtömegmérő, szélvédő, alufelni. Mer' hát te se vagy bolond, hogy kétszázezret fizess a légtömegmérőért, mikor megkaphatod húszezerért is...

Akik ebből élnek és nap mint nap lopnak autókat, azoknak nem feladat eltörni a kormányzárat, hatástalanítani a váltózárat, kiiktatni a GSM-modult a nyomkövetőből. A kérdés csak az, hogy megéri-e nekik a munka. Ha fél órán át kell molyolniuk, hogy vihessék az autót, az már elég sok, főleg, ha van más, hasonló típus, ami öt perc alatt elköthető. Ezt pedig az garantálja, hogy többféle, egymástól függetlenül aktiválható, más elven működő védelmi rendszer dolgozik az autóban. Vagyis lehet blokkolni a motor működését többféle módon (üzemanyag-ellátás elzárása, benzineseknél gyújtás kikapcsolása), meg lehet nehezíteni az irányítást (kormányzár), lehet követni a mégis elkötött autót (nyomkövető) és még az elektromos hálózatot is lehet többé-kevésbé áramtalanítani (rejtett kapcsoló).

Az ilyen módon, többféle védelmi rendszerrel súlyosbított autókat sem lehetetlen ellopni, de kisebb eséllyel próbálkoznak, mint azoknál, amik nem védettek (nem mellékesen néha te magad sem tudsz majd elindulni, mert valamit elfelejtesz ki- vagy bekapcsolni). Fontos még, hogy ne konfekciótermék legyen a védelmi rendszer, mert készen kapható riasztó- és egyéb szetteket a tolvajok is ismerik, tudják hol vannak az emelés- és mozgásérzékelők, vezetékek, biztosítékok, jelfogók. Néha olyan is előforduk, hogy épp a beszereléseket tömegesen végző műhelyből jönnek az infók, melyik autóban milyen rendszer van, mit hol kell kikapcsolni. A nem kimondottan túlfizetett alkalmazottnak jól jön egy kis plusz pénz. Azt sem szabad elfelejteni, hogy az elektronikus rablásgátló rendszerek semmit sem érnek karbantartás nélkül. Régen ezek miatt volt minden lakótelepi parkolóban 2-3, éjszakánként veszettül vijjogó Enforcer riasztó: belehajigálták a rendszert, a tulaj vigyorgott, hogy távirányítóval zárja az autót, de a kutya sem ellenőrizte, hogy a kül- és beltéri érzékelők normálisan működnek-e. 2-3 év után már vagy túlérzékenyek voltak és a hajnali szellőre is riasztottak (erre ébredt fel a környék hangosan anyázva), vagy az égvilágon semmire nem indultak be. Bár azóta már eltelt vagy 10-15 év, az alapelv még mindig ugyanaz: hiába van neked műholdas nyomkövetőd, ha időnként nem ellenőrizteted a szervizben, hogy minden modul működik-e még, könnyen érhet kellemetlen meglepetés.

2014. nov. 14. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Az előttem szóló szakdolgozat értékű válsza után ne is keress mást. ezt oszd be.
2014. nov. 15. 07:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!