Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autó féknyergének a fékmunka...

Autó féknyergének a fékmunka hengerének járnia kell kézel?

Figyelt kérdés

2014. nov. 13. 14:24
 1/9 anonim ***** válasza:
dehogy
2014. nov. 13. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Ha le van szedve és nincs benne nyomás, akkor szerintem kellene.
2014. nov. 13. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Ha van a rendszerben folyadék akkor nem megy könnyen. Úgy kell visszapréselni szerszámmal ,de ha erős vagy akkor kézzel is megy betámasztva valami fanyelet.
2014. nov. 13. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Szétszerelt állapotban szárazon nem mozgatjuk egyiket sem, fékfolyadékkal nedvesítve viszont kézzel, érezhető ellenállással kell mozogniuk. Felszerelve, fékfolyadékkal feltöltve kézzel nem szabad mozogniuk, csak akkor, ha valamit betámasztasz. Fékbetét cseréjekor bizonyos típusok fékmunkahengereit így kell visszanyomni (másokat tekerni is kell közben, ez a ritkább), ha viszont szerszámot betámasztva sem mozdul meg a munkahenger, akkor berohadt.
2014. nov. 13. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Amelyik nyeregnél kézzel nem tudom vissza nyomni megnyitott légtelenitőnél és ráhúzva egy hosszú csövet, hogy abba nyoma a felesleget, azt a nyerget akkor atomjaira bontom és kipucolom!

Tehát, ha légtelenítő nyitva és van benne folyadék kézzel vissza kell tudnod nyomni!


Kivétel a speciális kialakítás, ahol rögzítőfék miatt tekerni is kell(esetek 99% célszerszámot igényel).


Fékfolyadékot meg illik cserélni 2évente, mert bomlásnak indul, 10évente meg mindenképp illik szétszedni minden fő és munka hengert és kipucolni.


Egy teli tank benzin után meg illik kifújni a féknyeregből a fékport, benzinkúton mondjuk kerékpumpálóval is megoldható!(alászeded maxra a kormányt és úgy odaférsz)

2014. nov. 13. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
köszönöm a válaszokat
2014. nov. 13. 18:56
 7/9 anonim ***** válasza:
Ezért viszem még fékbetétcserére is profi szerelőhöz az autót, mert az a legfontosabb elem az autón, és ha nem vagyok biztos a dolgomban, inkább nem nyúlok hozzá. Pedig nem vagyok múszaki analfabéta, mert kisebb motorokat atomjaira szedek, és összerakom, de a fékhez inkább nem nyúlok, mióta egyszer csak beesett a fékpedálom, és majdnem egy házban álltam meg.
2014. nov. 14. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Az előzönek értek a fékekez csak kiváncsi voltam hogy mit irtok
2014. nov. 15. 21:09
 9/9 anonim ***** válasza:

5# vagyok, ha értesz hozzá miért kérdezted? Nem vagy biztos magadban vagy felmérted hazánkban mennyi a kuruzsló és kontár? Sajnos sok :(


Még egy-két, ha már fék.


Féktárcsát SOSE szabályzunk, a betétek élét munkáljuk le, akár egy "lamellás" koronggal a sarokcsiszoló segítségével. Így az első pár méteren már nagy a tapadási felület.


Lazára illesztett betét tartó szegnél meg feltétlen rakunk új biztosító gyűrűt/sasszeget/stb.


Dobfékeknél meg ellenőrizzük a felfekvő felület fékezéskor kb. félúton van e, mert "túl fent" kicsi a fékhatás, "túl lent" meg átmehet önzárásba. Ez még akkor volt izgalmas munka amikor nem önbeálló dobfékek is voltak, pl. klasszikusnak mondható egy barkas vagy bogár.

2014. nov. 16. 03:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!