Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Krokodilemelő használata...

Krokodilemelő használata hogyan történik?

Figyelt kérdés

Úgy értem az emelő csupasz fém emelő felülete érintkezik az autó fém emelési pontjával? Nem kéne közé valami gumi alátét, hogy véletlenül se okozzon sérülést, karcolást?

Csak mert szervizben a csápos emelőknél is van valami gumi, vagy műanyag alátét, nem a csupasz vasra ültetik fel az autót...


2014. nov. 8. 09:51
 1/7 anonim ***** válasza:
Lehet közé gumialátétet tenni, de keményfa is megteszi. Az emelőfej olyan kialakítású, hogy belevágja magát a fába, nem fordul le róla. Csak arra kell figyelni, ha fát használsz, hogy ne hasítsd el szálirányban. Ez a veszély akkor fenyeget, ha például a küszöb alján található élnél emelsz: ha függőlegesen állnak a fa szálai, meghasadhat a nyomástól.
2014. nov. 8. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Küszöbnél nem emelünk. Minden autón van emelő pont.
2014. nov. 8. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

"Küszöbnél nem emelünk. Minden autón van emelő pont"

És olyan is van, hogy az emelési pont éppen a küszöb alján van, az él egy megerősített részén.

2014. nov. 8. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Olyat én már nagyon régen nem láttam.
2014. nov. 8. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Gyakrabban nézz autók alá.
2014. nov. 8. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Utoljára 120l meg ladanal volt ilyen.
2014. nov. 8. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Na, a Ladán pont nem ilyen volt. A hátsókerekeseken a küszöb alatt volt egy zártszelvény, a padlólemezre hegesztve, abba kellett beledugni az emelőt (Fiat-rendszer, csak kicsit kibővítve, mert az olaszok csak oldalanként 1-1 bakot használtak a 124-esen és a kisebb modelleken). A Samarán már korszerűbb megoldást használtak: a küszöb elején és végén volt megerősítve az alsó él, azt kellett megemelni (sok máshoz hasonlóan ezt is a VW-ek megoldására hajaz). A faros Škodák megoldására nem emlékszem, de emlékeim szerint azon is hasonló, zártszelvényes emelőbak volt, mert ha kellett, Lada-emelővel is lehetett emelni. Igaz, én általában a bölcsőt vagy más erősített teherviselő elemet emeltem, mert a küszöbök Ladán és Škodán is reménytelenül elrohadtak, a krokodilnak meg oly' mindegy volt, mi nyomja a tányérját.

Egyébként meg azóta eléggé elterjedt a küszöbbe épített emelési pont. Két kis háromszög a küszöbre (jobb esetben, mert például az Opelnél nem vergődnek ilyenekkel. hadd keressem laposkúszásban a bevágást a küszöb élén), azok vonalában van megerősítve a küszöb, az élre rásimul a gyári emelő feje, azt' viszi a terhet. Máshol viszont tényleg nem szabad emelni a küszöböt: bár középen is nagyjából ugyanúgy néz ki az él, általában nem bírja el a küszöb az autót. Egyrészt nincs annyira megerősítve, másrészt nagyobb terhet kellene hordoznia úgy, hogy a vége helyett a közepén terheled.

2014. nov. 8. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!