99-es Focus ventilátor szinte mindig megy. Mi lehet a baj?
Sokat utánaolvastam, szerelőnél is volt többször, de egyelőre nincs megoldva a probléma.
Amilyen hibalehetőségekről olvastam, az nem illik az én problémámra.
Szóval a következő történik:
Autó beindít, motor jár. Álló helyzetben, ha öt percig pörgetem nagy fordulaton, akkor sem kapcsol be a venti. Ha elindulok, akkor 1-2 kilométer után bekapcsol és nagy ritkán lekapcsol, de hamarosan megint megy. Ha ilyenkor leállítom a motort, majd újra beindítom, akkor nem kapcsol be, de amint elindulok, ismét bekapcsol 1-2 km után, majd nem is nagyon akar lekapcsolni. Ha leállítom a motort, akkor a venti is kikapcsol rögtön.
A vízhőfok jelző normál értéken, középállásban van stabilan, kivéve ha emelkedőn meghúzatom kicsit, akkor belemegy a pirosba, de hamar vissza is áll a középértékre.
A szerelő kétszer cserélt eddig hőgombát, illetve kétszer vízpumpát is cserélt. Ma úgy adta át, hogy megjavult, de gondolom csak álló helyzetben tesztelte, mert miután eljöttem, hamar megint beindult a venti.
A víz úgy néz ki, hogy kering rendesen, a csövek forrók.
A klíma nem kapcsol be, a belső ventilátor kapcsolót már állítottam minden fokozatra, minden állásba, de a külső venti megy. Klímát ki be kapcsolom, de akkor is megy tovább a venti. Olvastam olyat, hogy ha a szélvédőre van állítva a belső ventilátor, akkor bekapcsol a klíma, de itt ilyen probléma nincs, mert a klíma nem kapcsol be egyáltalán.
Ezek után nem tudom, hogy még mi okozhat ilyen problémát, azt meg főleg nem értem, hogy miért csak menet közben kapcsol be, álló helyzetben pedig nem. Jövő héten megint viszem vissza a szerelőhöz, de ő is elég tanácstalan, pedig már fordos szerelővel is tanácskozott.
Van valakinek valami ötlete?
Igaz, senki nem reagált erre, de talán segítség lehet valakinek, ha leírom, hogy végülis mi volt a baj.
Szervizben harmadszorra jár, végül mindenféle műszerrel átvizsgálták, és arra jutottak, hogy kezdődő hengerfejes az autó. Az, hogy mekkora a probléma, csak a szétszerelésnél fog kiderülni, de a tünetekből ítélve annyira nem vészes.
Tehát a lényeg, hogy a hűtővíz kering, a termosztát, vízpumpa és hőgomba is teszi a dolgát, de a víz nem hűti le a motort, ezért jár folyamatosan a ventilátor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!