Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért melegszik túl a hűtőfoly...

Miért melegszik túl a hűtőfolyadék hosszabb időn keresztül történő magas terhelés esetén?

Figyelt kérdés

Adott egy Ford Focus I, amelyen évek óta különböző szervizek és szerelők próbálnak megoldani egy misztikus hibát. Az autó 1.4-es benzin/gáz üzemű, de az alább leírt jelenség mind gáz, mind benzin üzemnél tapasztalható.

Rövidebb távon -mondjuk 50 km alatt- minden rendben. Ha hosszabb útra megyek, és az autót jelentősebb terhelés éri, pl autópályán emelkedő, 5 személy, akkor elkezd felkúszni a hőmérséklet. Ha ilyenkor elveszem a gázt, akkor visszaáll. Pl Budapestről elmegyek Pécsre, és az M6-os emelkedőin, vagy a Mecsek útjain teljes biztonsággal felmegy a hőmérséklet. Tavaly Horvátországban úgy mentem autópályán, hogy a lejtőkön felgyorsítottam 160-ra, hogy az emelkedőkön ne kelljen annyira nyomni a gázt. Rövidebb utakon viszont nem lehet reprodukálni a hibát. Múltkor ismerős szerelővel Buda összes hegyét összejártuk. Volt ahol alig tudtunk felmenni az 1.4-es motorral, de a hőmérő nem mozdult. Másnap mentem Pécsre, és ugyanaz a jelenség.

Gomba már kétszer volt cserélve, termosztát is. Ventilátor elindul. Hűtőrendszer átmosása is megtörtént. Mi lehet ez?



2014. júl. 16. 18:41
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
40%

" évek óta különböző szervizek és szerelők próbálnak megoldani egy misztikus hibát. "


-namost,ha őnekik nem sikerült rájönni,akik látták is az autót,

-akkor ,szerinted majd mi ,látatlanban,megmondjuk a frankót ?

2014. júl. 16. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

Olyan termosztáttal próbálkoznék ami előbb nyit. Vagy a kiegyenlítő tartályon nem jó a sapka elengedi a nyomást, lehet az is megoldaná a problémát.

Vagy levegős a rendszer, van rendesen fűtés.? Akár kezdődő hengerfejtömítés gond. Nincs Focus-om, csak tippeltem.

2014. júl. 16. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim válasza:
Nyár van és általában meleg is. De amúgy ha nem "eszi" a vizet nem lehet gond. Nézd meg a nívópálcát ha az olajban vannak kicsi buborékok akkor gond van! Vagy ha szürkés színű a leeresztett olaj. Remélem segítettem.
2014. júl. 16. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

Vízpumpa nem szállít elég hűtőfolyadékot, nagy terhelésnél, esetleg elforog a lapát a tengelyen.

Rejtett/részleges dugulás, vagy levegő a rendszerben/hűtőben.

Hibás új termosztát (találkoztam már ilyennel..) vagy nem belevaló

Kosztömeg a klíma és a vízhűtő között.


A kört egyébként nagyon egyszerűen le tudod szűkíteni. Mikor pályán elkezd felfelé mászni a mutató megállsz, leállítod a motort és megnézed a hűtőt, hogy forró vagy hideg.

Ha forró akkor nem tudja megfelelően leadni a hőt (el van tömődve a hűtő, esetleg hengerfejes).

Ha hideg (ez volna a normál állapot ekkora menetszélnél), akkor pedig valamiért nem jut ki elég folyadék a nagy körbe. (Dugulás, levegő, vízpumpa)

2014. júl. 16. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%
Mikor volt a hűtőfolyadék cserélve? Tudtad hogy azt kéne időnként? 2 évet is mondanak de azért az túlzás, olyan 5-6-nál tovább nem kéne hanyagolni ezt a dolgot. Na, lényeg a lényeg, a "fáradt" hűtőfolyadék" korrodálja a hűtőrendszer részeit, ezek az oxidok iszapként rakódnak le azokon a pontokon a rendszerben, ahol nem túl intenzív az áramlás és kellően alul van. Szóval én javasolnék neked egy folyadékcserével egybe kötött hűrőrendszer mosást. Ezt ne otthon végezd, vidd el egy közepesen jó hírű autószerelőhöz, hátha még ennyivel megúszható a dolog.
2014. júl. 16. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

Kedves #1. Alapvetően egyetértek Veled, távolról nem lehet autót javítani. Nem is ezt várom el, csak ötleteket, hátha mással is történt hasonló.


Nagyon köszönöm mindenkinek a válaszokat és az ötleteket. Sorrendben válaszolok a kérdésekre. A kiegyenlítő tartály sapkája szerintem jól zár. A fűtés rendben van, hideg állapotból a víz néhány perc alatt felmelegszik, a fűtés intenzíven beindul. Az autó egyáltalán nem eszi a vizet, az olajban nincsenek buborékok és a víz sem feketedik be. Hengerfejet kizárnám. Vízpumpát is cseréltem már, igaz régebben és más okból. A hűtőfolyadék tavaly le lett cserélve, és elvileg átmosták a hűtőt is. Az Általatok is említett részleges dugulást tartanám legvalószínűbbnek, ami egy kiélezett helyzetben okozhatná a túlmelegedést.

Mit mondjak a szerelőnek? Szedje szét az egész hűtőkört és részenként próbálja meg átmosni újra?

2014. júl. 16. 22:34
 7/11 anonim válasza:
Szia.Megoldódott a problémád mert nekem ugyanezt produkálja:(Ha tudsz valami okosa mondani légyszi írj.köszi
2015. ápr. 26. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:

Akkor írom a megoldást: vízpumpa. Nemrég vezérműszíjat cseréltettem az autón és természetesen cserélték a vízpumpát is, és lőn: a hiba megszűnt. Így utólag már tudok okos lenni. Nyilvántartásom szerint az előző vezérműszíjcsere után kb 2 hónappal volt az első alkalom, amikor a rendellenességet tapasztaltam. Mindig amikor a vízpumpára terelődött a gyanú azzal hesegettem el, a szerelőkkel egyetemben, hogy "dehát a vízpumpa nemrég lett kicserélve" és hogy "dehát új vízpumpával is ezt csinálta"...

Immár 3 hónapja járok az új vízpumpával, ebben volt egy 5000 km-es családi kirándulás is, megpakolt autóval, autópályával, hegyekkel, klímával, és a vízhőfok mutató egyszer sem mozdult meg. Azt hiszem kijelenthetem, hogy ez a probléma megoldódott.

2015. nov. 13. 18:24
 9/11 Mikyyy válasza:
Hűtővíz-hőmérséklet érzékelő ezt kell kicserelni,ha megvolt es ugyan ugy van akkor vizszivatyu.
2016. márc. 31. 02:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
2 dolgot tudnék valószínűsíteni, egyik az hogy vízköves a rendszer, ha csapvízzel volt töltögetve, másik hogy a hűtő a sok bogártól, kőtől, sós létől tönkrement (kívülről) ezért nem jó a hatékonysága. Ha klíma is van az autóban akkor annak a kondenzátorára (hűtője) is igaz lehet ez, tehát nem megy át elég levegő a vízhűtőn.
2016. márc. 31. 07:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!