Miért melegszik túl a hűtőfolyadék hosszabb időn keresztül történő magas terhelés esetén?
Adott egy Ford Focus I, amelyen évek óta különböző szervizek és szerelők próbálnak megoldani egy misztikus hibát. Az autó 1.4-es benzin/gáz üzemű, de az alább leírt jelenség mind gáz, mind benzin üzemnél tapasztalható.
Rövidebb távon -mondjuk 50 km alatt- minden rendben. Ha hosszabb útra megyek, és az autót jelentősebb terhelés éri, pl autópályán emelkedő, 5 személy, akkor elkezd felkúszni a hőmérséklet. Ha ilyenkor elveszem a gázt, akkor visszaáll. Pl Budapestről elmegyek Pécsre, és az M6-os emelkedőin, vagy a Mecsek útjain teljes biztonsággal felmegy a hőmérséklet. Tavaly Horvátországban úgy mentem autópályán, hogy a lejtőkön felgyorsítottam 160-ra, hogy az emelkedőkön ne kelljen annyira nyomni a gázt. Rövidebb utakon viszont nem lehet reprodukálni a hibát. Múltkor ismerős szerelővel Buda összes hegyét összejártuk. Volt ahol alig tudtunk felmenni az 1.4-es motorral, de a hőmérő nem mozdult. Másnap mentem Pécsre, és ugyanaz a jelenség.
Gomba már kétszer volt cserélve, termosztát is. Ventilátor elindul. Hűtőrendszer átmosása is megtörtént. Mi lehet ez?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!