Mercedes Benz E220 (2002) CDi pontosan milyen motort takar? + 1 másik kérdés
Az odáig oké, hogy dízel, de legjobb tudomásaim szerint a C betű a kompresszort jelenti. Jól tudom? Automata váltósról van szó (ha ez számít).
Illetve ezekben van ilyen (lehet hülyeséget írok) kick booster(?) vagy mi? Tehát ha padlóig nyomom a gázt ott (elvileg) van egy gomb, amit a pedállal le tudsz nyomni és ez által kicsit sportosabban működik az autó?
Kérlek ne fikázásokat írjatok, mert ismerem az autót!
De a közös nyomócsöves dízelmotor nem csak manapság divat? Akkor ezek szerint van benne turbó, csak nem kompresszor formájában, ahogy először gondoltam.
Nem voltam teljesen biztos benne, hogy az egy gomb, csak kíváncsi voltam, hogy beképzelem-e, hogy picit jobban megy. :)
A C betű semmilyen mercinél nem jelent kompresszort.
ahogy az első írta, CDI alias common rail direct injection, magyarul közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezéses. ezek turbódízel motorok. A kompresszoros mercik benzinesek, és ki van írva rájuk, hogy kompressor, már ha úgy kérte anno az első tulaj, hogy legyen rajta felirat. Pl. C180 kompresszor: C osztályos merci 1.8-as, benzines mechanikus kompresszoros motorral.
A mechanikus kompresszort fixen egy szíj hajtja a főtengelyről, a turbófeltöltőt pedig a kipufogógáz, de a turbófeltöltő is egy fajta kompresszor, csak a köznyelvben nem így terjedt el, de a becsületes neve egyébként eredetileg turbókompresszor. Hizsne az is levegőt sűrít, akárcsak a fentebb említett mechanikus kompresszor, így az alap lényege leegyszerűsítve mindkettőnek ugyanaz, hogy a légköri nyomáshoz képest nagyobb nyomással menjen be a levegő a motorba, csak más szerkezet a kettő, előnyökkel, hátrányokkal.
A CDI, mint közös nyomócsöves turbódízel nem egy új dolog, ez a rendszer 98-ban jelent meg az E és C mercedesekben. A BMw d jelzésű dízeljei is ugyenezt a technológiát takarják, az is 98-ban jelent meg először tehát immár 16 éve.
A kickdown kapcsolóról (erre gondoltál szerintem) annyit, hogy az akkor lép működésbe ha lenyomod hirtelen padlóig a gázt, ilyenkor a motorvezérlő mindent a maximális gyorsítóképességbek rendel alá, tehát nem nézi a fogyasztást, károsanyagkibocsátást, tehát a légfeleslegtényezőt stb, és lekapcsolja a klímakompresszort is ha épp klímázol, hogy az se vegye el még azt a pár kW teljesítményt se, és a motort kihúzatja, és úgy vált, gondolván ezzel egy vészhelyzetre, necces előzésre stb...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!