Sikeresebbek lennének a normálisan kinéző elektromos autók?
Szerintem az az egyik oka az elektromos autók iránti lagymatag keresletnek (az áron kívül), mert egyszerűen távol állnak a rendes autóktól feelingre.
Önmagában az, hogy nem benzines vagy dízeles egy autó, már sokaknak degradál. Van, aki ezen még túltenné magát, de ha krbenéz, olyan elektromos autókat lát, amik kicsik, nőiesek, színesek, lekerekítettek, csendesek, überökók.
Szerintem simán lenne rájuk kereslet, ha jobban hasonlítanának egy hagyományos szedánra, lenne rendes elejük, hátuljuk, valami dizájnos hűtőrács-utánzattal, karakteres fényszórókkal. Esetleg lehetne bennük egy motorhangot szimuláló rendszer is, vannak ilyenek. Ilyen elektromos autókra biztos nagyobb lenne a kereslet, mert nem az jut eszébe először az embernek róluk, hogy "na egy elektromos játékautó, biztos valami faölelgető zöldé".
Ti mit gondoltok erről, alapvetően rossz a mostani elektromos autók dizájnfilozófiája? Szerintem ezért dobott nagyott a Tesla, mertek komoly elektromos járművet tervezni, és bejött nekik.
Nem csinálhatnak nagy elektromos kocsit, mert a méret a súly sokat számít.
Természetesen Tesla a toppon van, viszont 20-30millió Ft a járgány.
Szép és jó ez az elektromos autó, csendes, környezetkímélő, stb. stb., de nem átlag embernek való. Drága és vannak korlátai.
Nem csak megvenni kell, hanem fenntartani. Intenzív használat mellett 3-4 év múlva az akkumulátorok cserére szorulnak, ami igencsak borsos összeg.
A korlátokra pedig a hatótávra gondolok és a töltési problémákra. Nem egy szimpla tankolásnyi időt vesz igénybe a töltés, gyors töltő ide vagy oda legalább 2 óra.
Sőt még a környezetbarátságot is megkérdőjelezném, mert az elektromos áram sem jön ingyen a földből és az erőművek sajnos alacsony hatásfokkal dolgoznak. Ergó nem sokkal környezet barátabbak egy modern robbantómotoros autónál.
Véleményem szerint az elektromos és hidrogén cellás autók sose lesznek igazán keresettek.
Nissan Leaf teljesen autokinezetu, nemsokara jon az E-Golf, ugyhogy van valasztek hagyomanyos kinezetu elektromos autobol is.
Az elektromos autok elterjedesenek nem ez a korlatja, hanem az hogy nem egyenertekuek a belsoegesuekkel.
A motorhangot szimulalo rendszer meg szerintem pont felesleges, a villanyautoban az a jo hogy nincs(motor) hangja.
Nagyon sok halkan suhanó autó van, főleg ha üresben gurul, és sok hibrid ami amúgy szintén elektromos motorral indul, vagy olyan ami azon felül is aksiról megy ha teheti.
Még nem olvastam olyan híreket, hogy tömegesével csaptak el embereket elektromos meg hibrid autó, így nem hiszem, hogy gond lenne a csendességük.
A fejlesztési költségek miatt ilyen magas az áruk.
Bármit veszel, minden drága ha még nem terjedt el.
# 6
varosban, kis utcakban veszelyes lehet a csendesen suhano elektromos auto, erre a torvenyhozok is felfigyeltek, ezert lehet hogy majd kotelezo lesz alacsony sebessegnel valami kulso hangkelto eszkoz hasznalata. Eleg valami halk bugas 30km/h alatt, nem kell V8as horgesre gondolni :)
# 7 Pontosan melyik Teslat lehet feltolteni 5 perc alatt es melyik toltovel? Hogy szandekosan nyomnak fel az arakat, az hulyeseg. Egyreszt a feljesztesi koltsegek hatalmasak, masreszt az akksik baromi dragak meg ma is. A Tesla allitolag 200dollar/KWh aron kapja az akksikat a Panasonictol, ami azt jelenti hogy a nagyobbik, 85KWh-as modellbe 17.000 dollar csak az akksi. Plusz a motor, plusz a vezerlo elektronika, en ugy saccolnam, hogy a Tesla S-ben ezek osszesen kabe 20e dollar korul vannak. Ez egy nagyon magas osszeg egy hagyomanyos hajtaslanccal osszevetve.
A tobbi gyarto raadasul dragabb akkukat hasznal.
környezetkímélő, igen az akksi gyartas, csere az az...
elektromos bicoba tok hama beszart! ara 33~50% a gepnek..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!