Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » SOS Motocrossra milyen vizsgak...

SOS Motocrossra milyen vizsgak kellenek?

Figyelt kérdés
125ccm milyen vizsga kell mennyibe kerul ha szeretnek utcan menni vele hany eves kortol lehet jogsit csinalni es mennyiert mu kell ahoz hogy utcan mennyek vele ???? Es ha utcan akarok menni vele milyen felszereles kotelezo?? Sisak...? SOS ELORE IS KOSZI

2014. okt. 19. 15:31
 1/7 anonim ***** válasza:
Megnézed egy tetszőleges motoros iskola honlapján az infókat.
2014. okt. 19. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Előzőbe megírtam..
2014. okt. 19. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
A krosszmotor közúti közlekedésre alkalmatlan. Innentől kezdve a kérdés okafogyott.
2014. okt. 19. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

A motorra vonatkozó kötelező a megfelelő zajcsillapítás (megfelelő kipufogódobbal), világító- és irányjelző berendezések, visszapillantó tükrök. Ezeknek színéről, teljesítményéről és elhelyezésükről a vonatkozó KöHÉM rendeletben leírtak az irányadóak.

Műszaki vizsgára is el kell majd vinned, és valószínűleg valahogy le kell fojtanod, mert 11 kW-nál nem lehet erősebb.

2014. okt. 19. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Endúró pont ilyen krosszmotor.
2014. okt. 19. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

"Endúró pont ilyen krosszmotor"

Nem. Az enduró nem krosszmotor. A krosszmotor zártpályás ökörködésre készült, közúti közlekedésre teljesen alkalmatlan, az égvilágon semmilyen előírásnak nem felel meg. Nem is ez a célja. Általában nem lehet közúti közlekedésre alkalmassá tenni, kivéve, ha van olyan enduró, ami az adott krosszmotor alapjaira épül. De lepapírozni akkor is lehetetlen, mert nincs típusbizonyítványa. Ettől függetlenül hetente 3-4 alkalommal megkérdi valami okostojás, hogy "Mi kellessz a crossz motorhoz hogy a fő úton is lehessen vele menni?"

Ha 125-ös enduróról van szó, aminek történetesen még papírjai is vannak (ritka az ilyen, mert az egyik felének semmilyen okmánya nincs, hiszen úgyis csak földúton használják, a másik fele meg kamu 50-esként rohangál), akkor az a döntő, hogy mekkora a forgalmiban szereplő teljesítmény - ami egyébként néha köszönőviszonyban sincs a valósággal. Ha a forgalmiban legfeljebb 11 kW van, akkor A1 jogosítvány is elég rá, illetve kell, hogy legyen rendszáma, érvényes műszaki vizsgája és KGFB-je, a motorosnak pedig E-jelzéssel ellátott, becsatolt motorkerékpáros bukósisakot kell viselnie. Ha 11 kW-nál erősebb (na, ilyen gyakorlatilag nincs, mert a huszonsok lóerős kétütemű ördögszekereket is legfeljebb 15 lóerősnek papírozzák le), akkor A2 vagy A kategóriás jogosítvány kell hozzá, esetleg jó még a régi A korlátozott is. Egyébként minden más megegyezik, kell rendszám, műszaki vizsga, KGFB és sisak.

2014. okt. 19. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
2014. okt. 19. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!