Mi a különbség a normális, és a nyitott garázs között?
Mivel jobb egy autónak, ha a garázs, amiben van, zárt?
Értem, hogy esőkör verhet alá, és vizes lesz az autó. De más hátránya mi lehet a nyitott garázsnak a zárthoz képest?
Az tetszik, hogy a pára miatt meghasad a festés és beszivárog a festék alá :)
Az autókat nem úgy kezelik le, hogy egy kis víz, pára ártson nekik. Az az autógyártó rég tönkrement volna, amelyik olyan pocsékul festi le az autóit, hogy a pára bemegy alá. A festék olyan erősen kötődik a fém felületéhez, hogy közéjük egy vízmolekula nem férne be.
Inkább az történik, hogy a kerékjáratokban és egyéb résekben megül a sós cucc télen és az dolgozik az első tavaszi nagytakarításig. A rá következő télen pedig a felvált festés alá nappal beszivárog a víz (pl. az olvadó hólé formájában) és ott éjjel megfagy, lefeszegetve a festéket. Akkor az újabb tavaszra már elkezd rügyezni a rozsdától a kerékív és a küszöb, meg az ajtók alja.
A szabad ég alatt álló autókra adnak 10-12 év átorzsdásodási garanciát és ezt többnyire bírják is ezek az autók még úgy is, ha sokat használják őket télen. De rendesen elhagyják magukat 10-11 éves koruk után. Látni például a Németből behozott 10 évnél öregebb autókon, hogy rügyeznek, vagy hogy más javítgatva voltak a kis rozsdafoltok miatt.
Na ezért kell alvázvédelem és üregvédelem néhány évente.
Nem azt mondom, hogy nem jó, ha garázsban áll egy autó.
De aki használja is az autót, az nem tudja megvédeni a környezeti hatásoktól a használat idejére.
Mindennek van előnye és hátránya.
Az autóbeállónak a garázshoz hasonlóan előnye, hogy nem ázik az autó és a hó sem esik rá. További előnye, hogy huzatos, alatta gyorsan megszárad az autó. Ez egyben a fűtetlen garázzsal szembeni előnye is.
A fűtetlen garázsnak hátránya például, hogy ott is párásodik az autó, hiszen lehűl benne az autó és a hideg felületre kicsapódik a levegő nedvességtartalma, meg befagynak a kédergumik is.
A fűtött garázs lenne a legideálisabb, csakhogy, van hátránya neki is: ha beállunk télen a sóleves autóval, akkor amíg megszárad, a melegben elég szépen tud dolgozni a nedves sós cucc. Márts vízbe két ugyanolyan tiszta vasdarabot. Az egyiket tedd a radiátorra, a másikat kívülről az ablakba. A radiátorra tett már jól láthatóan rozsdásabb lesz pár nap múlva, mint a kint fagyoskodó. Aztán ha a fűtött garázsban megszárad a lé, akkor a páratartalom magas lesz odabent.
A legjobb a fűtött garázs és az, ha a bent tárolt autóval télen soha nem modulunk ki, de még nyáron is meggondoljuk, hogy elinduljunk-e esőben. De akkor minek az autó egyáltalán?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!