Autómata váltósat manuálisra?
Van egy régebbi BMW 525 ös öm.
Autómata váltós de már haldoklik a váltómű.
Arra gondoltam hogy sima kézi váltót kéne belerakni mert akkor kevesebbet fogyasztana és a váltó kompjútert ki lehetne dobni belőle.. (mert ugye mi megy tönkre először egy autóba?? ...) hát persze hogy az elektronika!
Csak nem tudom hogy ennek milyen buktatói vannak?
Alakított már itt valaki autómata váltóst vissza kézisre?
Jó lenne tudni, hogy melyik 525-ről van szó. Fizikailag az átalakítás nem bonyolult, csak váltót és esetleg kardánt kell cserélni, illetve kell egy váltókulissza váltókarral egy bontott gépből.
Azt viszont nem tudom, hogy az automaták váltóvezérlése mennyire van összekötve a motorvezérlővel. Ha semennyire akkor nincs vele gond.
Arra is érdemes gondolni, hogy amíg egy bontott kréziváltó nem nagy tétel, addig ebbe egy új kuplung és egy kettős tömegű lendkerék már azért nem zsebpénz kategória.
Ha nem magadnak csinálod, akkor nem biztos, hogy olcsóbb lesz, mint egy automata felújítás.
Kösz a választ..
300-400 ezer?? 20 éves autóról beszélünk. az egész nem volt 300ezer :)
Majd megézem a bontóban mire van kilátás..
Olajat szűrőt én cseréltettem le benne szerintem életébe először.
De hiába ... Már ide oda vált szegény meg néha vissza se tud és 3ból indulok ,aztán meg mikor nem kell húzatja 5000ig mire elvált valahova stb..
Ez még a 4 sebességes automata? ( ZF4HP22)
Ha éreztél némi javulást olajcserekor, akkor megéri meghajtani és ledobni megint belőle az olajat, van rá némi kis esély, hogy rendbe jön, bár ez nagyon kicsi. Ez nem egy vészesen bonyolult automata, lehet a felújítás megvan kevesebből is, bár ehhez a szolenoid készlet szeleptömb felújításhoz is önmagában egy 100-as :D
Bontottan már tényleg találsz 50 körül, ahogy előttem írták, kipróbálod, ha nem jó visszaviszed.
Csak hogy borzoljam a kedélyeket:
a bontottnál is meg van az a veszély, hogy sz..r illetve, hogy hamarosan letérdel. Ez részben a váltó felépítésének, részben annak köszönhető, hogy ezekhez a ZF váltókhoz nem volt előírás az olajcsere, pedig azzal megelőzhető lett volna, hogy összefossa magát a váltó :)
5 sebességes automata. 6hengeres dízelhez.
Valami elekrtonika is van hozzá mert állítható hó modra és sport módra. hómódban pl 2be indul és 12 nél vált sport módba viszont 6000 nél vált sebességet. Dízelhez képest nagyon jól el van találva a sebességek hossza. De multkor pl meg kellett állni lámpánál és nem váltott vissza indulásnál. És nagyon felmelegedett.
Újabban rájöttem ha leveszem a gyújtást néha rendbejön egy darabig és visszavált szépen 1 be.
1.2 nél bocs.. elírtam a pontot.
Amúgy ez egy 525 ös tds bmw kombi a kis vesés dupla körlámpás 19-20 éves paripa.
Előző gazdájától biztos kapta az ívet mert a motor már cserés a futómű is zörög és haldoklik az adagolóm is. szerintem több bizonyíték ssem kell ráhogy mire is használták szegényt. Amúgy kényelmes és üzembiztos masina még ha a belét is húzza..
Én eddig azt hittem 525i. A TDS-ekben GM THM-R1 váltó volt (a BMWnél a A4S310R jelölést kapta). Ez is ugyanazon az elven működik, mint a ZF által gyártott kortársa, ugyanazok a fő hibaforrások.
Mindegyikhez van váltó ECU, mert a váltás elektronikus olajnyomás vezérléssel működik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!