Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 17 éves vagyok és most lesz...

17 éves vagyok és most lesz jogsim a kérdések lent . Válaszolnátok pár kérdésre?

Figyelt kérdés

1.Amikor el akarok indulni akkor mielött elkezdem engedni a kuplungot adjak neki egy pici gázt?-mert diesel autón tanulok és apu azt mondta hogy így csináljam mert akkor nem fog menni benzinessel ugyanis én most teljesen flengedem lassan a kuplungot és utána adok gázt


2.Hogyan vezessek úgy hogy ne tegyem tönkre a kuplungot?


3. Honnan tudom mikor váltsak fel illetve le?


2010. jan. 24. 13:45
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

1. Apádnak igaza van.

2. Minél rövidebb ideig csúsztasd és ne tarts rajta a lábad menet közben.

3. Figyeld a fordulatszámot. Kb. úgy válts fel, hogy 20-nál 2-es, 35-nél 3-as, 50-nél 4-es. Lefelé váltásoknál, meg arra ügyelj, hogy a fordulatszám ne essen nagyon vissza, tehát benzinesnél 1700 alatt már nem 5-ös, 1500 alatt már nem 4-es, 1200 alatt már nem 3-as, 1 és 2 mehet vissza akár alapjáratig is.

2010. jan. 24. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 Silber ***** válasza:
100%

Utolsó: látszik, hogy te is új autót vezetsz, és nem túl sokat.


A kettes kivételével az összes kérdésed autófüggő.

1.: Ha a kocsi elég ahhoz (váltó és morotikusan), hogy szimplán kuplung felengedésével is elindul, akkor használható az a módszer is, de nem túl elegáns.

3.: A váltásra automatikusan rá fogsz érezni. Akkor kell váltani, amikor az autó megfelelően nagy fordulatszámmal pörög, de nem eszeveszettük (nem sikít még a motor). Leváltásnál pedig arra kell figyelni, hogy azelőtt válts, mielőtt elkezdene köhögni a motor.


De nyugi, automatikusan rá fogsz érezni, ez lesz a legkisebb gondod :)

2010. jan. 27. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

1:

Pici gázt nyomj miközben engeded fel a kuplungot.Hidd el azért van a rutin ,hogy ezekre rágyere.Nekem is volt olyan ,hogy 4x fulladtam le 2 óra alatt ma már álmomban is el tudok indulni bármilyen géppel amiben motor és váltó van(kivéve kormányváltó:D)

Ha jól tudom hinta mozgás vagy mi a neve...

2.:Minnél kevesebbet taposod annál tovább fogja bírni.

Szerintem azt nem lehet kivédeni ,hogy ne menjen tönkre egy idő után.


3.:A motor hangjából lehet hallani.Régen én is bajban voltam hisz nyáron tanultam és akkor ablak lent és adj neki.Utána télen alig hallottam valamit és rájöttem ,hogy lehet látni az autó viselkedéséből és megszokod ,hogy mennyi időközönként kell váltani a vezetési stílusodhoz.


amúgy autó függő ha erős dög akkor nem kell nagyon pörgetni ,de ha mondjuk egy 90lovas ford akkor szerintem 2000nél 2.ba utána sorba fel én pl 5.ben szoktam járni 50 el mert lehet érezni ,hogy az autó nem erőlködik és bírja.Apukád úgyis segíteni fog higgy nekem.Ő többet tud segíteni 2 óra alatt mint az oktató 30 alatt...

2010. jan. 27. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
09:37: Valószínűleg többet vezettem már, mint amennyit te egész életedben fogsz...
2010. jan. 27. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

Szia!


A váltáskor arra figyelj, hogy ne pörgesd a motort!

Úgy válts, hogy a fordulatszám mérő 3.5-nél ne menjen följebb!...1-esbe ne nagyon pörgesd, mert az nagyon nem tesz jót az autónak, inkább 2-esbe használd!...persze gyorsításnál, indulásnál és nagyon rosz úton természetes hogy 1-esbe mész!

Sok sikert!

2010. jan. 27. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat sokat segítettetek.
2010. jan. 27. 17:05
 7/10 anonim ***** válasza:
válaszokat kaptál a kérdésedre,de igazából ezt majd neked kell érezned a kocsiban :)én igy tanultam meg.Magam jöttem rá sok mindenre.
2010. jan. 27. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%

Diesel autóba is különbség van, mivel nagyobb a nyomaték akkor könyneben indulsz akár alapjáraton. Persze városba ne gykarolod mert hirtelenebb kell. A gázt folyamatosan a kuplung engedésével növeld, kb 1500 diesel motort üresen ne turáztasd mert nem szereti, legyen a motor mindig leterhelve, ez dieselnél érvényes. Benzines mehet akár 3000- ig is de jobban kopik természetesen, meg többet fogyaszt.

2.Első hónapba miden képp megdolgozod, gyakorlat kérdése. Menni fog késöbb a váltás kuplung nélkül is csak kell érezd a fordulatot a sebváltó fogaskerekei közt, idővel meglessz nyugi. Ne csúsztasd inkább válts vissza és úgy haladj ha épp emelkedőn vagy.

3. Ne pörgesd a hasznos fordulatszámtartományon túl a motort főleg dieselt mert csak megölöd. Visszafele, nyugodtan leengedheted 12öö- egyenesbe, hegyre szigoruan kapcsolj vissza, mert eltörheti a feszítés a főtengelyt vagy hasonló. Igaz sebváltónak sem használ például direkt fokozatba 10% - os emelkedőn mászni.


Gyakorolj sokat, lehetőleg elején mellékutakon, hogy rögződjön be a váltogatás ritmusa meg minden.

Jó utat, és sok szerencsét.

2010. jan. 27. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 Silber ***** válasza:
100%
14:45: Nem hinném. Vezettél már ladát és mercedest, dodge-ot, fiatot (polskit is beleértve), stb-t? Mindegyiknek más-más a kezelése. De ha tényleg többet vezettél már mint amennyit én életemben fogok, akkor minden bizonnyal be kéne ezt látnod.
2010. jan. 28. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Más a kezelése ez tény. Írtam én valahol is olyat, hogy minden autó egyforma? Nem rémlik...
2010. jan. 28. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!