Milyen kopó alkatrészek vannak egy suzuki swift sedanban?
Van egy 1999-es évjáratú Suzuki Swift sedanom.
Mivel ez az első autóm, szeretnék tisztában lenni azzal, hogy mik lehetnek azok az alkatrészek amiket ennyi idősen mindenképpen cserélni kell? Körülbelül mennyi lehet ezeknek az ára és beszerelése maszek autószervizeseknél? Amúgy mennyire húzhatják le ők az embereket? Mert abszolút nem értek az autókhoz, viszont ha már van autóm, nem csak használni szeretném, hanem a szükséges dolgokat kicseréltetni rajta, stb..
Az 1. leírta a lényeget. Én ezeken kívül még egy gyertyacserét (4db~4000FT) és 2 izzókészlet(2000FT) beszerzését is javasolnám. Hogy mi mennyibe kerül, az településenként változó. Pl.: egy Suzuki márkaszervizbe 40ért cserélnek motorvezérlést (anyag+munkadíj), maszeknál egy 20asból kihoztam. Márkaszervizeket messzire kerüld, a maszekok 30-50%-al is olcsóbban dolgoznak, attól függően mennyire jó ismerősöd a szerelő, illetőleg milyen jellegű munkáról van szó.
A szervizperiódusokat itt megtudod nézni.:
Azt meg hogy mi mennyibe kerül bemész egy autósboltba és megkérdezed. Tesco és társaiból sem célszerű vásárolni. Főleg olajokat és akksit nem.
Pollenszűrőt.??!!! Hát majd le estem a székről....Ami egy verébnél kisebb az simán beszáll az utastérbe. Tehát pollenszűrőt nem kell cserélni.
Gyertyáknál érdemes előtte ránézni nem e iridium gyertya van benne. Az drágább, és láttunk már olyat. Olajnál pedig tényleg nem szabad megvenni a tescós olajakat! Ne vegye senki!!!! MERT HIÁBA VAN RÁÍRVA HOGY AKCIÓS, NEM AZ!!! Általában máshol, nagykereknél olcsóbb. Az más hogy vannak márkák amit kerülni kell. De a tescó az nem márka. shell Mol, vagy Valvolin.
A helyedben kerülném az utángyártott ócska alkatrészeket, mint például szíjak, szűrők, fékbetétek. Így megkíméled magad és az autód további gondoktól.
Ilyenkor mindenképpen cserélném a vezérműszíjat a feszítővel együtt, az olajat motorban és váltóban is. A gyertyákat, a fékeket átnézném, ha kell akkor csere. Gyertyát vagy Denso vagy NGK gyártmányút. Fék esetében mivel a tiéd már Bosch fékkel van szerelve, nem feltétlen gyárit tennék (vagyis de, enyém is azt kapott).
A fékeknél a hátsó féket se hanyagold el, minimum, hogy tisztítani kell.
Ezek a leglényegesebbek szerintem, a többi már csak apróság lehet. Feltéve, hogy később is cserélsz mondjuk olajat rendesen, szűrőket és gyertyát, elvileg gondod nem sok lehet.
A váltóban elvileg 40 ezer km az olajcsere periódus, a motorban meg max. 10 ezer. De ha nem várod meg egyik esetben sem az előírt kilométer számot, azzal csak jót teszel.
Ja, a fagyállónál ha kellene cserélni vigyázzatok, már több olyan Suzukival találkoztunk, amibe valamilyen noname fagyállót tettek rendkívül okos szerelők, és az kinyírta a vízpumpát.
Szóval még egyszer: kerüljétek az ócska utángyártott és kérdéses minőségű cuccokat!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!