Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nektek melyik a fontosabb és...

Nektek melyik a fontosabb és miért? Hogy erősebb legyen az autó, és nem számít hogy több a biztosítás, drága az alkatrész, vagy inkább legyen gyengébb és kevesebb a fenntartása?

Figyelt kérdés

A 16 szelepes kocsi erősebb mint a 8 szelepes, viszont az átíratása több, az alkatrész drágább, biztosítás több...


8 v 16 szelepeset vennétek? mennyire fontos a teljesítmény?


2014. okt. 5. 14:58
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
16V sokkal jobb, márcsak azért is, mert lóerőben mindig erősebb. Igaz, hogy mindig 3000 körül kell tartani a fordulatot, de ez nem káros a motornak, és a fogyasztása sem növekszik, sőt, ott érzi jól magát. Mig egy 8V sokkal lustább, de 2000-res fordulatról is megindul, de csak komótosan, mig egy 16V 3000-től ugrik rendesen.
2014. okt. 5. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:

Oké, én elismerem, perverz vagyok, de abban hiszek, hogy az autóban legyen kellő kraft.

Egy ilyen 60 vs 80 lovas punto között a fogyasztáskülönbség kb 0 szerintem, de a spritmonitor is csak 0,2deciliter/100km különbséget hoz a 60 és a 80 lovas Puntok között.


Ha nincs a motorok között jelentős felépítésbeli különbség, akkor ugyanabban a kasztniban nem fog többet enni a nagyobb motor sem. A biztosításnál is totál mindegy ebben a kategóriában. Én a 250+ lovas benzinesre fizetek negyedévente 5500+baleseti adót. Akkor egy ilyen 60 lovas Puntora? :D


Átíratás egyszeri dolog, szerintem alkatrészben sincs lényeges különbség. Az egyedüli dolog ami drágább a 16 szelepeshez az a vezérlés, a többi az szerintem ugyanaz a 8 szelepesben is. Ezt sem kell havonta cserélni. X tízezer kilométerenként az a + 1800 forint, amivel drágább a vezérlés készlet, az megint elhanyagolható tétel.


És akkor eljutottunk oda, hogy ebben az 1.0-1.6 literes kategóriában a fenti szempontok igazából nem annyira lényegesek, hogy ez alapján döntsön az ember-szerintem.


A teljesítmény. Mint írtam és a nagyobb felé húzok, de talán nagyobb is a lábam. Ha nem kell autópályázni, nem lesz gyakran 3-4 személlyel és csomagokkal használva, nem fog utánfutót húzni, akkor lényegében elég az a 60 lóerő is. Ha gyakran utazik vele több ember mondjuk országúton, akkor már nem árt az erősebbet venni, dinamikusabban fogja mozgatni a kasztnit -ugyanakkora fogyasztással.

Én az erősebbet venném.

2014. okt. 5. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 A kérdező kommentje:
Én is az erősebbet venném de az drágább is :D
2014. okt. 6. 19:08
 14/18 anonim ***** válasza:
Használtan szerintem nem sok különbség van köztük. Egy új autó esetén az a 150-200 000Ft meg már teljesen mindegy :D
2014. okt. 7. 00:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 A kérdező kommentje:

Hát azért sztem nem mindegy hogy 500.000ft az autó vagy 600.000ft.

Az 500.000ft-os a gyengébb, annak az átírása is kevesebb.

2014. okt. 7. 19:45
 16/18 anonim ***** válasza:

Nem kötöszködni akarok, de azonos évjárat esetén 7000Ft van a kettő átírása között. Ez az autó vételárának a 1,5%-a.


Rákerestem használtautón, azonos évjáratban tényleg van 500-ért 60 lovas, 525 meg már 80 lovas, de akad 549-ért is. Viszont akad 60 lovas 600-ért is.


Persze ez is pénz meg minden, de szerintem autóvásárlásnál egy 40-50 000Ft nem tétel, még akkor sem, ha ez akár az autó vételárának a 10%-a. Meg kell nézni élesben is a kínálatot, és lehet hogy annyira látható lesz a kocsik állapotán fog az árkülönbözet, hogy inkább te is rászánod majd azt a kicsi pluszt.

2014. okt. 8. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 A kérdező kommentje:
Hát az lehet hogy az 500.000ft-os 60 lovas jobb álllpotú összességében mint az 525 ezres 80 lovas és a 80 lovas azért csak ennyivel drágább mert nem túl jó állapotú.
2014. okt. 8. 20:15
 18/18 anonim ***** válasza:

most itt a drágább biztosítás meg alkatrész ebben a példában nem nagyon jelentős. Más ha egy 100 meg egy 200 lóerős autót nézünk, bár ez egy álalánosítás, nem a nagyobb teljesítményből nem következik egyértelműen nayobb drágább alkatrész ár, bár álalűnosságban igen, elmondható.


De most egy ugyanazzal a blokkal szerelt kisautónál, hogy 8 vagy 16 szelepes verzió, nem jelentős a különbség, ha egyébként hasonlóan jó konstrukció mind a kettő. Egyikben érelemszerűen 2x annyi szelep, hidrotőke van, de kb ennyi is. A biztosításbeli különbség nem számottevő, és a teljesítményadó sem, mivel most 60 vagy 80 lóerő pár ezer ft különbséget jelent, ahogy a fogyasztás is gyakolatilag ugyannanyi normál hazsnálatban. a 8 szelepesek ált nyomatékosabbak alacsony fordulaton, de ha szükség van rá, a 16 szelepesebbel nagyobbat tudsz előzni, de nem ahhoz pörgetni kell. Nem mind1 hogy 1.2-es 60 lóerős puntot 1.2-es 80 lóerős puntóhoz, vagy mondjuk egy 8 szelepes 1.6-os 1.8-as, 80-90 lóerős autóhoz hasonlítjuk...

2014. okt. 8. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!