Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízelnél baj ha 3 fölé megy a...

Dízelnél baj ha 3 fölé megy a fordulatszám? (1000 rpm)

Figyelt kérdés
2014. szept. 26. 12:39
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Nem baj, de felesleges felette pörgetni.
2014. szept. 26. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
39%
Ha egy-egy kigyorsításkor eléri a 3000-es fordulatot, akkor semmi baj nem lesz. De ne legyen ott tartósan.
2014. szept. 26. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Érdekes, én rendszeresen majdnem 2 órákat megyek folyamatos 3000-es fordulaton a dízel üzemű autómmal és még soha nem panaszkodott a 215.000km alatt, amit megtettem eddig vele.

Sőt egy-egy előzésnél a 3300-3400-ba is belenyalt már. Semmi baja nem lett.

2014. szept. 26. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
67%
Nem lesz semmi baja, viszont nem mindegyiket éri meg pörgetni, mert magas fordulaton már kevés a nyomaték, és így a teljesítmény is. Érezned kell, hogy hol van az optimális fordulatszám-tartománya az autódnak, amikor legjobban gyorsul.
2014. szept. 26. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

# 4! Ez nagyon nem így van!

A nyomaték és a teljesítmény nem egyenesen arányos minden fordulaton!

Tessék, itt az autóm motorjának gyári jelleggörbéje: [link]

A fekete a nyomaték, a fehér (rosszul látható, de azért kivehető) a teljesítmény.

A nyomaték 2300-as fordulat körül éri el a maximális értékét, 240Nm-t. 2500 után valóban valamelyest csökken. A teljesítmény viszont nem csökken 2500 fölött. 4000-nél éri el a maximális 74kW-ot.

Ahhoz pedig hogy 130-140-es tempót tarts nem kell 240Nm, bőven elég 220Nm is 69kW mellett.


A 3000-es fordulattól baja persze hogy nem lesz. A tempomatot mindig kerek 3000-es fordulaton nyomom be és így megyek napi 240km-eket. Sőt, megsúgom, hogy műszakin a környezetvédelmi mérésen lepadlózzák a dízeleket is tiltásig szemrebbenés nélkül. Kibírja.

2014. szept. 26. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Nem mondtam, hogy egyenesen arányos. A teljesítmény a forgatónyomaték és a fordulatszám szorzata. Kicsit tényleg félreérthetően fogalmaztam. Általában a nyomatékcsúcs felett egy darabig még nő a teljesítmény, mert a nyomaték nem esik olyan meredeken, a fordulatszám emelkedése ellensúlyozza. Viszont a dízelek jó részénél meredeken esik a teljesítmény. Vannak jól pörgő dízelek, de némelyiket szinte csak 2000 és 3000 közt lehet használni, alatta és felette nem sok minden van.

Elvileg a motornak tiltásig semmi baja nem lehet. Épp azért van, hogy megóvja a motort a károsodástól. A sebesség tartásához normál sebességeknél nem kell nagy teljesítmény, gyorsításkor viszont általában nem érdemes egy dízelt 4-5000-ig pörgetni. Persze ez motoronként változó, de általában elég jól érezhető, hogy hol fogy el az erő.

2014. szept. 26. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Egy motor azért szabályoz le adott fordulatnál, mert addig nyugodtan lehet pörgetni.

Mit gondolsz, régebben mikor még csak 5 sebességes váltók voltak, 160-180-as tempóknál jóval 3000 fölött volt már a fordulat, mégis sok-sok ezer kilómétert birtak ezek az autók is igy, hibamentesen.

2014. szept. 26. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

# 6, oké, ezzel így egyetértek.

Ha úgy vesszük, hogy álló helyzetből intenzív gyorsítással kell kilőni, úgy én sem forgatom 5000-ig, mert semmi értelme. 3000 körül elváltom. Ez így igaz.

2014. szept. 27. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Köszi mindenki !!
2014. szept. 27. 22:40

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!