Milyen motort vegyek?
"Motorozási tapasztalat van.Az első nagy motorom lenne."
Akkor nincs sok tapasztalatod. Ez egy picit más világ. Mindenki volt kezdő a nagy motorokkal, meg lehet simán tanulni. Szóval sok sikert és boldog kilómétereket!
"Csak nem szeretném minden hónapban vinni szervizbe."
Ja, nekem volt GSX-Rem, átlagosan 10 hónaponta vittem szervizbe, de van olyan ismerősöm aki 3 havonta. A kötelező 6ezresről beszélünk...
Emlékeim szerint a többi általad felvázolt márkának is ugyannyi ( RR-em volt, az is 6e kmként kellett borzolgatni )
Jó ha tudod, hogy olyan motor márka nincs ami nem romolhat el, használt motor esetén meg még nagyobb az esélye...
"Lánc,futómű-lengőkarok kopása miatt,ehhez bele értem a váltót a féket,gumi állapotát."
Mármint ezek miatt szervizbe vinni? Rossz hírem van. A gumi ugyanúgy kopik mindegyik gépen és drága. Tehát egy lágyabb keverékkel sem fogsz 20e km-t menni sem egy kawasakin, sem egy R6on... A futómű kopásról én még nem hallottam. Egy keró bajnokok hajlamosak eldurrantani a teleszkóp szimmeringet. Namármost emlékeim szerint a GSXRen és a RRen is Showa gyártmány van és nem lennék meglepve ha az összes japán gépen azok figyelnének. Persze lehet cserélni Öhlinsre. Mindkettő neves márka. Ez megint csak egy irreleváns kérdés.
További rossz hír, hogy a fékbetétek is ugyanúgy kopnak ám a motorokban. A régebbi gixerek tokico cucca picivel gyengébb mint a többié, az újabbakon lévő brembo viszont nagyon jó cucc ( kár, hogy nincs ABS ).
Az RRen és a GSXRen is D.I.D lánc volt nálam, ugyanaz a típus. ( És ugyannyi kmt mentek el, GSXR gyárilag régen RK lánccal lett szerelve )
"Remélhetőleg rendszeresen vezetett szerviz könyvel,vissza nem pörgetett órával.Magyar okmányokkal."
Nem pörgetik az órákat, hanem csak átírják a memória ICt, ugyanazt a típust használja mindegyik gyártó. ( Még autókban is zömmmel ugyanaz van ). Ám még pörgetned sem kell semmit. Veszel 70e-ért egy tök új műszert és annyi kilómétert tekersz bele amennyit gondolsz, utána pedig használod tovább a régit, eladáskor meg csere ( kb 10 perces meló )
Motornál is állapotot veszünk mint autónál.
"Természetesen a vételárba bele szeretném kalkulálni az általános szervizt,mielőtt el lehet engedni a lóerőket."
Jó helyen van a ménes a karámban, nem akard te őket kiengedni. Motorozz ésszel.
"A gixereknél tartok a vízpumpa és a váltóval való bajlódástól."
Egyikkel sem volt gondom. A régebbi K1-K3 gixerek váltója suzukisan kattog - ez van, ez nem hiba. A 600-as K1 az első befecsekendézéses volt ( az előző 600as SRAD még karbis ), picit nyers a gáz reakció, főleg alacsony fordulaton - nekem ez speciel nagyon tetszett. Az újabbak már nem olyan kattógsak ( váltó ) és finomabb hangolásúak ( gázreakció ). Vízpumpám sem ment tönkre 7 év alatt, viszont a feszültségszabályozó igen. Ez egyébként az újabb gépeknél is előfordul ( és nem csak a suzukinál ).
Állítólag K6-K8 környékén az STV hajlamos megpurcanni ( ez egy léptetőmotoros "bigyó" ami pillangószelepeket vezérli ( a második sort ).
"Ajánlott évjáratot tudnál mondani?"
Minél újabbat és minél kevesebbet futottat kell venni :).
A mai napig nincs a GSXReken ABS ( ez kár) és traction control ( enélkül meg lehet lenni, de azért hasznos jószág ha van ). A konkurencia gépein ezt megtalálod az újabb évjáraton ( meg az árcédulán is a különbséget ).
A fogyasztásos kérdésedet meg felejtsd el. Mindegyik sportmotort arra tervezték, hogy borzasztó gyorsan menjen, fülig lehessen dönteni a kanyarban. A fogyasztás kérdését meghagyták a túramotor tervező részlegnek.
Újabb gépet ( 2010 ) én nem birtokoltam, csak vezettem nyílt hétvégén. A váltók finomabbak, de nekem nem volt váltó gondom a "kattogós" változatokkal sem. Hamarabb lesz kuplung csere szerintem.
Az újabb gixereken van antihoppos kuplung, bevallom nem tudom az új gixereken a menetprogram mit takar ( bőszen váltogattam tavaly, de én csak motorkaraktersztikán éreztem változást, túl rövid idő volt a motor kipróbálásra).
ABS nincs és biztosan olyan finomságok sincsenek mint pl a BMW S 1000RRen mint a pl a rajtprogram. ( Ok, ezek olyan csemegék amik pályára valók és nem feltétlen veszed sok hasznát a közúti motorozásban ).
Van még egy nagyon szubjektív tényező, az pedig a motorozási élmény.
Egyik géppel sem nyúlhatsz mellé amit felsoroltál, kis szerencsével bármelyiket is választod, jól fogsz választani. ( Persze tisztában kell lenned a sportmotorok minden előnyével és hátrányával ).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!