Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy hívják azt a típusú...

Hogy hívják azt a típusú futóművet, ami a Simson Schwalben van elől?

Figyelt kérdés
2014. szept. 22. 23:43
 1/7 kata kata ***** válasza:
Lengőkaros futómű.
2014. szept. 23. 04:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Earles-villa.
2014. szept. 23. 06:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Earles hidraulikus szuperszonikus futómű. ÖRLSZ
2014. szept. 23. 07:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Rövid lengőkaros villa vagy Earles-villa. Nem tévesztendő össze a Vespák rövid lengőkarjával vagy a Bimota Tesin és a Yamaha GTS 1000-en alkalmazott hosszú lengőkarral.
2014. szept. 23. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Helyesek a válaszok, annyit teszek hozzá, teljesen rossz konstrukció mivel fékezéskor a motor eleje felemelkedik, egy pillanatra a tapadás is lecsökken illetve a fékezés ideje alatt nincs rugózás vagy csak nagyon kevés és instabil tőle a motor.
2014. szept. 23. 09:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Valóban nem célszerű, de akkoriban ezt másképp gondolták. Az '50-es, '60-as években nagy gondban voltak a konstruktőrök az első rugózás kialakításánál. A korábbi lemezvillák már nem voltak megfelelőek, mert nem lehetett rajtuk normális lengéscsillapítást kialakítani (a dörzstárcsa nem sokat ér). A teleszkópvillák már ott voltak, de az akkori anyagminőséggel és megmunkálási technológiával még nem lehetett igazán jó teleszkópot gyártani: tekeredtek, kotyogtak, hamar koptak, nem voltak jók. Ezért terjedtek el azok a felfüggesztések, ahol a kerék megvezetését és a rugózást különválasztották. Ilyen volt az Earles-villa is. Két egyszerű rugóstag kellett hozzá, amilyet akkor már nagyon jól tudtak gyártani a gyárak, lehetett benne hidraulikus csillapítás is.

Csak ugye voltak neki hátrányai, fékezésnél instabil volt a motor. Gyorsan ki is kopott a használatból, a '80-as évek végéig a teleszkópvilla egyeduralkodó volt, mert már jó minőségben is sikerült gyártani. Akkor aztán jöttek az agykormányzásos motorok, a BMW Telelever és Paralever villái (ez utóbbi egyébként működési elvét tekintve szinte teljesen megegyezik a lemezvillákkal).

De az oldalkocsis motorokon megmaradt az Earles-villa, mert ott meg igen jó volt. A konstrukcióból adódóan az oldalkocsis motorok első kerekein óriási oldalirányú erők ébrednek, ezt a teleszkópok nem bírják. Hajlanak, súrlódnak, a súrlódástól felkeményedik, butává válik a rugózás, hamar elfárad a villa. Az Earles-villa viszont ezt jól bírja: tekerheti az erő a lengőkart, nem árt neki. Az, hogy fékezéskor emelkedik a motor eleje, nem jelent akkora problémát a két nyom miatt. Így az oldalkocsisokon továbbra is megmaradtak az ilyen-olyan lengőkarok az első keréknél.

2014. szept. 23. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Tegnap nem ugrott be a nev, de most mar megjegyzem. Koszonom a valaszokat!
2014. szept. 23. 20:09

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!