Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel astra J vagy Volswagen...

Opel astra J vagy Volswagen Golf 6?

Figyelt kérdés
Arra lennék kíváncsi hogy melyik a megbízhatóbb, és hogy esetleg milyen motorral érdemesebb megvásárolni?

2014. szept. 22. 18:12
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
71%
Mind a kettő megbízható, de az Opel motorjai igaz, hogy többet fogyasztanak, de hoszútávon sokkal megbízhatóbbak és tartósabbak mint a Volkswagen TSI benzinesei. Dízelben nincs úgy különbség. Én az Opelt venném, ha benzines kellene, ha dízel, akkor tesztvezetés alapján döntenék.
2014. szept. 22. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
69%

Nekem az Opel dízelei nagyon bejönnek. Most is egy 1.7CDTI-t használok egy előző szériás Astrában.

Így vagy a jó öreg kiforrott japán 1.7-est választanám, vagy az új szentgotthárdi 1.6-ost.

Golfról annyira nincs tapasztalatom. De akkor már abból a legújabbat a 7-est venném.

2014. szept. 23. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
46%
Nekem a Golf 6 szimpatikusabb, ha ez segít ;)
2014. szept. 23. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
És esetleg valakinek a tsi motorokról vannak tapasztalatai?
2014. szept. 23. 13:26
 5/11 anonim ***** válasza:
47%
Az ezekben lévő TSI-motornál egy bizonyos futásteljesítmény itán le kell szedni a hengerfejet és megtisztítani a szelepeket. Ez azért van, mert közvetlen befecskendezéses és a benzin nem "mossa" a szívószelepeket és a kartergáztól, kipufogógáztól (EGR) elkoszolódik annyira, hogy a motor működése nem lesz megfelelő. Előfordulhat még turbó és vezérműlánc probléma. Az Opel benzineseinél ilyen problémák nincsenek.
2014. szept. 23. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
63%

"Az Opel benzineseinél ilyen problémák nincsenek."


De hát az Opel turbó benzineseinél sem mossa semmi a szívószelepeket, nem? Dízelnél szintén nem...

2014. szept. 23. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Az opel is 1.4 turbós 140 lovas motorral van felszerelve. Akkor azzal mi a helyzet?
2014. szept. 23. 18:18
 8/11 anonim ***** válasza:
35%
Az még szívócső-befecskendezéses. A szívószelep nem fog lekoxolódni. Az előttem szólónak fogalma sincs, hogy müködnek a rétegzett-keverékkel müködő GDI-motorok.
2014. szept. 24. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
50%
Az előttem szóló meg válaszolhatna a felvetésemre (ha tud) az okoskodása helyett. Ugyanis nekem az injektorok közvetlenül a motorba injektálja a naftát, nem a szívócsőbe.
2014. szept. 24. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
100%

Oké, válaszolok a kérdésedre.

A dízeleknél azért nincs olyan nagy szelep kokszosodás, mert azoknál nincs olyan nagy mértékű kipufogógáz visszavezetés, mint a GDI-motoroknál (közvetlen befecskendezéses benzinmotor), de azoknál is egy idő után a szívórész elkoszolódik. A modern GDI-motorok rétegzett keverékképzéssel működnek, ami annyit jelent, hogy a gyertya körül megfelelő a benzin-levegő keverékének aránya, ami képes begyulladni, de ahogy távolodunk a gyertyától, egyre szegényebb a keverék és a henger falánál már nagyon nincs is benzin. Így oldják meg, hogy a lehető legkevesebb benzinnel is működjön a motor. De ezzel az a gond, hogy az ilyen szegény keverék a kompresszió miatt öngyúlad, mert az elpárolgó benzin kevés hőt tud elvonni a környezetéből, mert kevés a mennyisége. Ezt nem tudom tapasztaltad-e, hogy ha pl. szegényre állítasz egy karburátort, akkor csöröghet a motor. Na ennek a keveréknek mégis öngyulladás nélkül kellene begyulladnia, ezért nagyobb mennyiségű kipufogógázt vezetnek vissza. Ez azért van, mert ez csökkenti az égési véghőfokot annyira, hogy ne legyen öngyulladás és így tudnak normálisan működni ezek a motorok. Ettől a nagy mennyiségű kipufogógáztól és a kartergáztól kokszolódik el a szívószelep azért, mert nem "mossa" benzin. Ezért van, hogy a TSI-motoroknál 100ezer környékén le kell venni a hengerfejet. Ezt már próbálják úgy megoldani, hogy a szívócsőbe is tesznek egy injectort. Az Opelnak az említett 1.4-es turbós benzinese a szívócsőbe fecskendez, ezért nem állhat fel ez a probléma.

Remélem érthető volt a magyarázatom.

2014. szept. 24. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!