Automataváltós autó. Padlófék, közben teligáz, majd fék ki?
"Feltételezem, hogy egy Kia Picanto tönkretenne valamitahajtásláncban..."
Azt' miért pont a Picanto? Azért, mert az nem olyan menő, mitn a hűdenagyonjó és biztos nagyon megbízható BMW?
Egyébként egyszer-egyszer valamennyi automataváltós autóval el szabad ezt játszani. Ilyen indulásnál a kuplung kap nagy terhelést: a motor pörög, a váltó áll, ő meg csúszik. A hidrodinamikus váltó tengelykapcsolója ezt jobban bírja, a szárazkuplungos robotváltóé elég rosszul. Ezért terjednek újabban az olajfürdős kuplunggal szerelt robotváltók, mert ott legalább van hűtése a tárcsának.
De ez sem csodaszer: ha minden lámpától így indulsz, előbb-utóbb megég a kuplung még a BMW-ben is. Robotváltónál egyszerű a képlet: ugyanúgy elég a súrlódóbetét, mint a hagyományos, lábbal működtetett kuplungban. Hidrodinamikus váltónál csak az olaj melegszik túl, mert hőt kap ugyan, de nincs menetszél, ami az olajhűtőt hűtené. A rajtautomatikás robotváltóknál volt már belőle botrány, hogy sajtóbemutatón 2-3 rajttól már hajtáshibát, túlmelegedő kuplungot jelzett a fedélzeti számítógép. Még a nagyon megbízható BMW-nél is.
Lehet a Kia többet bir, mint a BMW.
Amúgy minden autóval lehet 1-2-szer csinálni, de ennyi, ha sokszor csinálod, akármelyik tönkremegy.
eladáskor csinálom ezt a trükköt... ragad a vevő az ülésbe, meg is veszi rendesen.
napi használatban nincs értelme, azzal együtt, hogy a picantó is bírja..ezek az autók ki vannak találva.
szabad csinálni, de nyilvánvalóan semelyik autónak nem tesz jót, il. jobban igénybe veszi, mint ha normálisan indulnál.
egyébként nem biztos hogy padlófék kell, autója válogatja, lényeg hogy annyi fék kell, hogy az elejét megfogja, de a motor el tudja forgatni a hátsókerekeket a hátsó fék ellenében. Egyébként manuálissan is lehet ilyet csinálni, csak ott inkább úgy szokás hogy fék nélkül nagy gázra leugrasz a kupplungról, majd egyből adagolod a féket addig, hogy megfogja az autót, és tádámm, pörög a hátsókerék egyhelybe.
Ja a lényeg lemaradt, hogy csak hátsókerékhajtásnál működik, mert az első fékerő kb. 70%-a elöl van kb. minden autónál. Magyarul ha akkorát nyomsz a féken, hogy eléggé megfogja a hátsókereket, akkor az elsőkererekek ár annyira fékezve vannak, hogy azt a motor nem küzdi le, ezért inkább ott kézifék, és úgy szokás, de van sok autó elhúzza a hátulját...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!